Jump to content

Recommended Posts

Posted

hehehehe den var greit skitten ja:)

når det er sagt..så har jeg målt mange bremsevesker..der den "ser" dårlig ut..men så holder den faktisk krava

og en annen ting...viss en bytter bremseveske på en som "aldri" har blitt bytta på...det og f eks clutch veska viss den har eget reservoar..så har jeg vert borti at ny bremseveske kan gjøre at du får lekkasje etterpå.

Dette pga at du får skylt utav all dritt som ligger å faktisk holder systemet lekkasje fritt.

Så når den nye veska kommer på..så er det ikke god nok tetning lenger.

men

bra du fikk skifta :)skummelt med dårlig bremseveske .:)

Posted

Ble ikke fornøyd med tingenes tilstand etterpå. Fikk en veldig lav pedal. Er det noen spesiell måte å lufte på? Jeg brukte vakumlufter da jeg byttet væska.

Vet at det er en egen prosedyre på Ford Scorpio for å lufte bakbremsene.

Føltes som at det ble fritt for bremser bak, da jeg hadde bilen på bukkene satte jeg den i gir og prøvde bremsen, men jeg klarte ikke å kvele motoren på tomgang i første gir...

Posted

190 og forsåvidt 124 (sikkert flere og) er "sære" på mengde i beholder under lufting. Veggen til bakre kammer går høyt opp, så hold beholderen breddfull, og heller sug ut av beholderen igjen ned til max når du er ferdig. Mest trolig har du dratt inn luft i bakre krets.

Posted

Som en enkel sjel i et enkelt legeme, pleier jeg bare å sette på en slange fra åpen nippel til en flaske, og tar en kaffe mens jeg passer på at det er nok veske i beholderen. Når det har kommet igjennom en desiliter, eller sånn, skrur jeg igjen og tar neste hjul. Får alltid knallpedal uten problem. Har også prøvd å pumpe/lufte etterpå, men har aldri sett noe luft eller merket forskjell på pedalen. Men som jeg sier, noen av oss er enkle og kanskje late.

Posted

Dette har jeg prøvd og, noen ganger med hell, og andre ganger uten hell :(

på 190 har jeg hatt nippel åpen gjennom natten og, etter overhaling av caliper uten at det har kommet noe gjennom...

Nå er uansett ikke dette problem lenger da jeg har både trykksatt bremsevæskeskifter og vakuumlufter :)