Eirik Tømmerås Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Byttet i dag på 190´n, og for å si det sånn, den har IKKE vært byttet annen hvert år. Med dette byttet er alle væsker byttet på denne. Quote
lowman Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 hehehehe den var greit skitten ja:) når det er sagt..så har jeg målt mange bremsevesker..der den "ser" dårlig ut..men så holder den faktisk krava og en annen ting...viss en bytter bremseveske på en som "aldri" har blitt bytta på...det og f eks clutch veska viss den har eget reservoar..så har jeg vert borti at ny bremseveske kan gjøre at du får lekkasje etterpå. Dette pga at du får skylt utav all dritt som ligger å faktisk holder systemet lekkasje fritt. Så når den nye veska kommer på..så er det ikke god nok tetning lenger. men bra du fikk skifta :)skummelt med dårlig bremseveske . Quote
Eirik Tømmerås Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Ble ikke fornøyd med tingenes tilstand etterpå. Fikk en veldig lav pedal. Er det noen spesiell måte å lufte på? Jeg brukte vakumlufter da jeg byttet væska. Vet at det er en egen prosedyre på Ford Scorpio for å lufte bakbremsene. Føltes som at det ble fritt for bremser bak, da jeg hadde bilen på bukkene satte jeg den i gir og prøvde bremsen, men jeg klarte ikke å kvele motoren på tomgang i første gir... Quote
Rudi Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 190 og forsåvidt 124 (sikkert flere og) er "sære" på mengde i beholder under lufting. Veggen til bakre kammer går høyt opp, så hold beholderen breddfull, og heller sug ut av beholderen igjen ned til max når du er ferdig. Mest trolig har du dratt inn luft i bakre krets. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Ok. Da er det nok det som har skjedd da jeg ikke hadde noen sammens med meg, og nivået gikk nok langt ned i blandt. Får ta en ny runde med kona som påpasser og fyller av bremsevæske. Quote
Rudi Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 breddfull hele tiden så er problemet løst. Bedre å fylle opp en gang for mye enn en for lite Quote
tommern57 Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Som en enkel sjel i et enkelt legeme, pleier jeg bare å sette på en slange fra åpen nippel til en flaske, og tar en kaffe mens jeg passer på at det er nok veske i beholderen. Når det har kommet igjennom en desiliter, eller sånn, skrur jeg igjen og tar neste hjul. Får alltid knallpedal uten problem. Har også prøvd å pumpe/lufte etterpå, men har aldri sett noe luft eller merket forskjell på pedalen. Men som jeg sier, noen av oss er enkle og kanskje late. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Det enkle er ofte det beste, sies det Quote
Rudi Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Dette har jeg prøvd og, noen ganger med hell, og andre ganger uten hell på 190 har jeg hatt nippel åpen gjennom natten og, etter overhaling av caliper uten at det har kommet noe gjennom... Nå er uansett ikke dette problem lenger da jeg har både trykksatt bremsevæskeskifter og vakuumlufter Quote
Eirik Tømmerås Posted July 29, 2016 Author Posted July 29, 2016 Nå er bremsene tipp topp igjen. Var nok, som dere sa, luft i bakre krets. Hadde kona til å holde øye med- og etterfylle beholderen til det nesten rant over. Quote
Recommended Posts