Ingvild Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Hei! Jeg måtte kickstarte bilen (kjører en A140) i går da en eller annen idiot hadde latt kupélyset stå på. Dette tok ca 15 min og etter dette kjørte jeg rundt i ca en halvtime for å lade opp batteriet. Da jeg kom tilbake så jeg at det lå igjen en stor dam med væske (usikker på om det var møkkete vann eller olje) der bilen hadde stått de 15 minuttene. Ingen oljelampe lyste da jeg kjørte og det var heller ingen ulyd fra bilen. Jeg sjekket oljen i dag og nivået var normalt (ingen lekasje her altså),det har heller ikke rent ut noe mer, tok en titt under bilen og da har det "revnet" av en stor del på undersiden av bilen (bak ved venstre hjul). Kan dette bare være et ytterdeksel på eksosfilteret? Har planer om å kjøre fra Oslo til Hemsedal på fredag, burde dette gå greit eller er dette noe som må fikses med en gang? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Er vel bare eksospotta som er revnet. Har du fått frieksos? Skjøt bilen i eksosen da dere dro den i gang? Quote
Ingvild Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Bilen startet som normalt, med frieksos mener du da eksos som kommer ut andre steder enn eksosrøret? La ikke merke til det så det må jeg evt sjekke ut nærmere neste gang jeg skal bruke bilen. Quote
Tor Anton Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 er det ikke mere støy enn vanlig er nok eksosen din tett. ang. det sølet: Er du sikker på at det er fra din bil?? evt.ca hvor på bilen kommer det fra? er det fra bak ved potta kan det være vann + sot+ møkk osv. er det fra litt forran på bilen så kan det være fra ac hvis den har stått å gått en stund. Quote
Ingvild Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Ikke noe mer støy nei. Er helt sikker på at det kommer fra min bil og det lå rett under den riften så er ganske sikker på at det kommer derfra. Det er bak ved det venstre bakhjulet så satser på at det dekselet på eksosanlegget som har løsnet og skittent vann herfra. Quote
modzona Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Kan det være et varmeskjold som ligger over potten for å hindre strålevarme som det har kommet vann mellom potten og det så har det rustet over tid som nå har varmeskjoldet har løsnet pga rust og da vannet kommet ned med mye rust i slik at det har fått den mørke fargen? Quote
Recommended Posts