Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan man ettermontere original dab+ modul i en 2012 versjon commnad ?

noen som vet noe om dette ?

hva er delenummer og hva er original utstyrskode ?

Posted

Jeg spurte Steve om dette nylig, men det later ikke til at original DAB+ er mulig å ettermontere på annet enn de seneste årsmodellene. Original DAB er visstnok en mulighet, men det er jo ikke så veldig nyttig...

Posted

Synes det høres rart ut om du ikke kan ettermontere original DAB på en 2012 Command. Min er 2012 og der kan man det. Problemet hos meg er den originale antennen i sidevindu om jeg ikke husker feil..... (mulig det var alarm)

Jeg har i hvert fall Command online NTG 4.5

Kikket litt på DAB moduler og varenummer og det er mange versjoner, eller nye nummer

A1669005301 DAB Unit Riktig

A1669003602 DAB Unit erstatter den over

A1669001105 DAB Unit erstatter den over

A1669003407 DAB Unit erstatter den over

I tillegg må du ha antenne, antenne forsterker + noe ledningsnett.

Dette er i hvet fall på min S204.

Kan jo høre med MDNAV også.

Tror de har forholdsvis god peiling

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=58179861

• 4 weeks later...
Posted

At man ikke kan installere DAB+ på en w/s212 originalt er bare tull :)

Jeg har selv gjort det på min, og det fungerer perfekt. Eneste man måtte gjøre var og dra opp en ny DAB antenne og legge den i ruta. Jeg la min antenne bak A-stolpen, så den syntes ikke heller. Antennen jeg valgte kostet litt mer, men føler det er verdt det ifht. signaler og at den ligger skjult.

Her er link til den jeg monterte inn hos meg, den er til NTG 2,5 og 4: http://mdnav.no/web/?product=originalt-mercedes-dab-dab-sett-ntg-2-5-og-ntg-4-plattform

Dersom det er command NTG4.5 du har, så er det denne modulen du skal ha: http://mdnav.no/web/?product=originalt-dabdab-sett-for-mercedes-med-ntg-4-5-plattform

Det eneste du trenger ekstra kan være en ekstra sløyfe med fiber. Men det selger også han jeg linker til litt over her.

Jeg har ikke hatt noe problem med min siden den ble installert i januar/februar. Og jeg har kjørt i overkant av 15.000km siden den tid.

Så ja du kan få originale moduler til din s/w212 med command. Og ja, det blir slik det hadde vært om bilen var levert originalt med det. Betjening på spilleren, ser all info i skjermen, og man kan få det i multi displayet.

Og det er riktig som en annen sier her, utstyrskoden er 537

• 5 weeks later...
Posted

Hei.

Fikk montert DAB+/og ryggekamera m/farger på min W212 NTG4.5 hos nevnte leverandør nå i august 2016.

Fungerer supert, leverandør/forhandler han vet hva han snakker om (dette var bare helt topp).

Kan anbefales.

Etter montering:

Var innom BOS for oppgradering av softwear på radiodel, fikk siste versjon på min

W212/NTG4.5 Radio ble bedre med tanke på mottak av signaler.

(MB har ikke en radio som er verdt å skryte av originalt).

Klaget til BOS, da jeg fikk bilen (har kjørt andre merker før, men aldri opplevd så dårlig mottak for radio når man reiser, rundt på Østlandet).

Etter DAB+ og ny softwear bedre mottak.

Posted

noen som vet noe om dette ?

hva er delenummer og hva er original utstyrskode ?

Heisann!

Ja, er fullt mulig det. I 12 modell Viano er det NTG 2.5 som er kompitabel med OEM DAB+ modul som denne: http://mdnav.no/web/?product=originalt-mercedes-dab-dab-sett-ntg-2-5-og-ntg-4-plattform

Original DAB+ kan ettermonteres på alle NTG 2.5 plattformer og nyere frem til dagens 5.0 og 5.1, men både disse og 4.5 og 4.7 benytter forskjellige moduler. Montering og koding er dog det samme.

Headunit må dog ha optisk most for å benytte de originale DAB+ modulelen. Dvs, Audio20 med veksler, Audio50 APS og Comand APS på NTG 2.5 og NTG4 plattform, Audio20 med veksler og Comand på NTG 4.5/4.7 og 5.0/5.1

Vi monterer i SAMTLIGE kompitable modeller. Vi ettermonterer også Comand, ryggekamera, UCI osv også for den saks skyld:-) Så alt av infotainment og multimedia lar seg fint ettermontere!

Med vennlig hilsen

Morgan Brorson Dahl

Eier/daglig leder - MDNAV

• 4 weeks later...
Posted

(MB har ikke en radio som er verdt å skryte av originalt).

Klaget til BOS, da jeg fikk bilen (har kjørt andre merker før, men aldri opplevd så dårlig mottak for radio når man reiser, rundt på Østlandet).

Etter DAB+ og ny softwear bedre mottak.

Jeg har helt motsatt erfaring. Det er ingen FM-radio jeg har tatt inn så mye rart med som den vi har originalt i 211'n. Her på Råholt i Eidsvoll tar den helt fint inn flere svenske kanaler, og det har ikke ikke opplevd i noen annen bil.

• 1 month later...
Posted

Har nettopp kjøpt en 2011 modell Vito med AUDIO 20 CD, ikke navigasjon eller CD veksler.

Hvilke muligheter er det for ettermontering av DAB+ på denne? Er litt usikker på om man må ha CD veksler for at dette skal gå eller er det nok at AUDIO 20 har støtte for CD veksler?

Og er det evt mulig å oppgradere denne til å kunne streame via Bluetooth? Forstår det slik at den kun støtter BT telefoni originalt.

Posted

Har nettopp kjøpt en 2011 modell Vito med AUDIO 20 CD, ikke navigasjon eller CD veksler.

Hvilke muligheter er det for ettermontering av DAB+ på denne? Er litt usikker på om man må ha CD veksler for at dette skal gå eller er det nok at AUDIO 20 har støtte for CD veksler?

Og er det evt mulig å oppgradere denne til å kunne streame via Bluetooth? Forstår det slik at den kun støtter BT telefoni originalt.

Det er to fine ting med sånne løse adaptere f. eks Tiny.

1. er at man kan streame over bluetooth, 2. er enkel montering.

Posted

Burde kanskje nevne at jeg ikke er interessert i noe løst adapter :)

Må selvsagt funke sammen men knapper på rattet og display i radio og på dashbord.

Posted

Jeg har nylig prøvd å få kontakt med mdnav uten hell.

Alpine har å noen greie løsninger, også en skjult enhet som kobles i en aux inngang. Sjekk bema.No om det er noe av interesse. Er det noen greie løsninger der så kan jeg ordne en grei pris med de.

Sent fra min D5803 via Tapatalk