Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Som tittelen viser ønsker jeg deres synspunkter på hva jeg bør gå for?

Har i dag en 2011 S212, og er i grunnen strålende fornøyd med den. Men har etter hvert planer om å dra vogn, og bilen min har ikke hengerfeste. Og i staden for å koste på enorme summer i hengerfeste og ny vifte, så tror jeg at jeg vil prøve å få byttet den inn med en ny bil.

Fornuften sier en S212 facelift med AMG pakke, men jeg har en liten svakhet for GL'ene. S212'en vil nok bli litt dyrere, men den er både nyere og har mye lavere km.stand (uten at det nødvendigvis betyr så alt for mye).

Er her noen som har hatt begge bilene, og kan gi en liten tilbakemelding på hva de ville ha valgt?

:D

Posted

Jeg personlig ville ha valgt en GL.Selv som du sier at 212 er mer moderne men hvis man får tak i en riktig GL kan den også ha masse fint utstyr.

Posted

Takker for innspill  :D

Har heldigvis litt tid til å tenke over hva jeg skal velge ettersom det ikke blir campingvogn-kjøp helt enda, men foreløpig så heller jeg mot fornuften og vil gå for en S212.

Men, på den andre siden så har jeg for øyeblikket to unger (tre og ni år). Kommer det en til etter hvert så kan det bli trangt med tre barneseter i en E-klasse. Noen som har noen erfaringer med dette?

Madammen her i huset ønsker seg en Multivan, men selv er jeg litt mer skeptisk på kvaliteten på disse bilene i tillegg til en hinsides pris.

Posted

Madammen her i huset ønsker seg en Multivan, men selv er jeg litt mer skeptisk på kvaliteten på disse bilene i tillegg til en hinsides pris.

Løsning: S212 til far og en Multivan T4 (før 2002) til mor :) T4 er ikke verst holdbarhetsmessig og fine å kjøre. Vi har en '99 T4 caravelle 8 seter med 410.000km på telleren selv i tillegg til vår S211 :)

• 3 weeks later...
Posted

Ikke dumt det forslaget, Rudi, men endte opp med å beholde min S212, og så kjøpte jeg meg en 2006 Land Rover Discovery 3. Da ble det win win for meg  :lol:

Edit: Ikke "min S212" og "jeg kjøpte meg", mente selvfølgelig "VÅR S212" og "VI kjøpte OSS" :lol: