Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en mercedes E w211 2003 mod, og lurte på å sette inn en sperre; lsd eller asd, har hørt at lsd sperrer mer, stemmer dette? Hvor får jeg evt tak i ei sperre i grei kvalitet uten å betsle skjorta og litt til?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Posted

Det nærmeste 211 har som sperre er at den bremser ned hjulet som spinner..

ASD er vell også styrt av elektronikk..

LSD er mekanisk basert, men fremdeles ikke 100% sperret(normalt sett), finnes vell forskjellige utgaver her å..

Det beste ville hatt en bryter, når man faktisk trenger sperren, så slår man den på 100%.. som feks gwagen har..

Posted

For det første: ASD og LSD er det samme,men ASD har litt slakk i lamellene å bruker oljetrykk for å kompensere  for dette å til å slå inn sperra.

På en w211 så er ikke ASD noe tema, for da må du inn med oljepumpe++++

Så LSD er løsningen hvis du skal ettermontere noe. De koster fra 9000,-

Dette er hvis du skal drifte og herje, til vanlig bruk så så funker "bremse sperra" bra, ihvertfall på w210.

Posted

Dette er hvis du skal drifte og herje, til vanlig bruk så så funker "bremse sperra" bra, ihvertfall på w210.

Funker nå ikke bedre enn at sjåførene på en W210 300 turbodiesel taxi slo av antispinn for å komme over den siste kneika i bratte motbakker på vinteren. Det samme opplever jeg på vår 211, den regulerer jo gassen så langt ned at det ikke blir fremdrift i motbakker.

Den beste bilen jeg har hatt for å komme seg frem på snø er en S124 m/ASD, mye bedre enn Scorpioen med LSD m/viscoseclutch.

Posted

Jeg har 3 210'er (en 4m) å de kan jeg lett sladde med å de spinner på begge bakhjulene.

De er litt motorsvake til å spinne på tør asfalt, med sett de med mere motor gjort dette, så helt håpløst kan det ikke være.

På blocket.se er det ofte LSD til mb til salgs.