Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det ser ut som om de har stått seg ihjel. Bruker du brekket hver gang bilen står stille, eller smeller du bare spaken i 'Park' og slipper bremsepedalen (som de aller fleste dessverre gjør) ?

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Bruker brekket hver gang og det har jeg gjort i 33 år :)

Men hva som er gjort tidligere vet jeg selvfølgelig ikke, vi har jo bare hatt denne bilen i to år.

P.S Dette er til 190´n, og med manuellt gir. Så ingen park her.

Posted

sjekk at vaierene går lett, går de tungt kan det være grunnen til at de har blitt slik.

Wirene glir som om de var nye. Jeg måtte ta av den ene under bilen da bolten mellom wiren og dingsen som står mellom skoene ramlet ut, da jeg knødde med å få på skoene. Det viser seg at brekket var strammet helt opp under bilen og ingenting der det skal justeres...
Posted

Har byttet noen sett sko på w124 (tror jeg er oppi rundt 6-7 nå). Enda ikke opplevd dårlige wire. Men har et sett liggende til den gangen jeg møter dem.

Posted

Har byttet noen sett sko på w124 (tror jeg er oppi rundt 6-7 nå). Enda ikke opplevd dårlige wire. Men har et sett liggende til den gangen jeg møter dem.

Kjører du mye?

Jeg har et sett som er utslitt nå. Har vel byttet 2 ganger på de drøyt 300kkm jeg har hatt bilen.

Posted

Kjører du mye?

Jeg har et sett som er utslitt nå. Har vel byttet 2 ganger på de drøyt 300kkm jeg har hatt bilen.

Nope kjører nok en plass mellom 10-15kk km i året. Har aldri byttet på samme bil 2 ganger å de fleste bilene har ikke vært mine heller. Et par ganger hvor bandene har løsnet. Og noe det samme hvor ting har låst seg å man ikke får løsnet brekket bra nok slik at man måtte terse skiven løs å dermed tatt bandene. Å 3ganger pga komplett bremsebytte pga eu eller bqre fordi man vil ha tingene iorden.