Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurderer sterkt å bytte ut runflat-dekkene som dessverre følger med C-klassen når man bestiller AMG-pakke. Disse er harde, støyete og ukomfortable (Bridgestone Potenza).

Er det noen som kan dele sine erfaringer med andre typer sommerdekk i 18" på C-klassen? Er ute etter et premiumdekk med lavt støynivå, uten sporing og ellers brukbare egenskaper på våt vei.

Vi i Norge er kanskje spesielt plaget med mye grov asfalt, ellers hadde vel produsentene lagt litt mer arbeid i å finne en dekktype som støyer mindre til bilene sine. Tenkte at jeg skulle holde ut, da jeg har følt at det er "akkurat innenfor" ift. støy, men samtidig koster det ikke så mye for nye dekk når man tenker på hva man har betalt for bilen.

Takker for svar  :)

Posted

Kan bare gi erfaring fra min Eklasse . Etter sommeren i fjor bestemte jeg meg for IKKE og ha run flat dekk denne sesongen . byttet til Michelin størelse og type husker jeg ikke - Men vi begge (privat sjoføren ) og jeg reagerte på minket lyd og bedre "flyt" på veien . Så vi angrer IKKE på bytte

Posted

Takk for svar. Ja, jeg er ganske sikker på at man merker at de er harde mer enn på bare støy. Bilen støyer nok mindre enn min forrige bil i utgangspunktet, men ikke med de møkkadekkene...

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Posted

Har Goodyear Efficientgrip Performance på ene e-klassen min i dim 225/40-18. Veldig fornøyd med dem. Var vell testvinnere i NAF sin sommerdekk test det året de ble kjøpt.

Posted

Jeg har Vredestein dekk på min CLS. De bråker mer enn piggdekkene jeg hadde på i vinter. Det er faktisk helt utrolig hvor mye de kan bråke

Posted

Har Goodyear Efficientgrip Performance på ene e-klassen min i dim 225/40-18. Veldig fornøyd med dem. Var vell testvinnere i NAF sin sommerdekk test det året de ble kjøpt.

Takk, har god erfaring med Goodyear, så det blir sterkt vurdert.

Sent fra min D5503 via Tapatalk