Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som tittelen viser så har jeg planer om å bytte ut W211'n til en C-klasse stasjonsvogn da jeg savner muligheten for å dra med meg litt ekstra når det er behov for det, samt at det er mer trafikksikkert for hundene å sitte i bur i bagasjen.

Jeg ønsker å bruke maks 170-180 000,-.

Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en S203 eller S204. S203 får man til godt under maksprisen samt at den ofte har gått mindre og det er gjerne litt mer eksklusive utgaver enn 204.

Eksempelvis denne: http://www.finn.no/79014492

Med S204 får du en helt annen bil og er uten tvil et penere karosseri og kanskje mer bagasjeplass? Det har jeg ikke undersøkt. 

Bakdelen er at de koster mer og har gjerne gått lenger. 

Eksempelvis denne:  http://www.finn.no/73229593

Er det noen andre her inne som sitter med erfaringer og/eller kunnskap om disse to karosseriene eller som har en formening om hva som er lurt ift. videre salg, kvalitet og holdbarhet på motor og drivverk?

Setter pris på alle svar :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Posted

204 er en totalt annen bil.

f.eks. karosseri(rust), motor(register++) og understell(generell slitasje). Å det at 204 er mye finere enn 203.

Men du får jo 203 kaste etter deg snart da.

Hadde helle kjøpt en 204 med 200 på telleren enn en 203 med 120.

Jeg vet faktisk ikke om det er noe poeng å kjøpe en dyr 203.

Posted

204 er en totalt annen bil.

f.eks. karosseri(rust), motor(register++) og understell(generell slitasje). Å det at 204 er mye finere enn 203.

Men du får jo 203 kaste etter deg snart da.

Hadde helle kjøpt en 204 med 200 på telleren enn en 203 med 120.

Jeg vet faktisk ikke om det er noe poeng å kjøpe en dyr 203.

Takk for dønn ærlig tilbakemelding :)

Posted

Vi har en 204 her, og den rusler å går fint. Har ikke hatt mye tull med den. Var noe ulyd i en vifte oppunder takdeksel. Visstnok en sensor for klima. Den ble fin etter bytte. Ellers var det noe zinklipp i lakken som gikk på garantien. Ellers virker det til å være en solid bil. Skal du ha hundebur med plass til to hunder bak, så kan det hende det går, men sjekk det ut før du handler. Vi drasser inn og ut med barnevogner, å vi får plass til det utroligste bak der egentlig, men man vil selvsakt alltid ønske større plass.

Posted

Vi har en 204 her, og den rusler å går fint. Har ikke hatt mye tull med den. Var noe ulyd i en vifte oppunder takdeksel. Visstnok en sensor for klima. Den ble fin etter bytte. Ellers var det noe zinklipp i lakken som gikk på garantien. Ellers virker det til å være en solid bil. Skal du ha hundebur med plass til to hunder bak, så kan det hende det går, men sjekk det ut før du handler. Vi drasser inn og ut med barnevogner, å vi får plass til det utroligste bak der egentlig, men man vil selvsakt alltid ønske større plass.

Takk for tilbakemeldingen.  Det er klart at med tilvenning så vil man ofte ha mer.  Vi har to små hunder, så det er ingen fare med å få plass til dette :)

Zinkslipp skal jeg huske å se etter.

Posted

Jeg har min andre S204, første hadde jeg kun 6 mnd og ble levert tilbake etter en runde med forbrukerråd og forbrukertvistutvalget. Nok om det. Den andre hentet jeg i Tyskland i 2014, en 250 4matic. Er kjempefornøyd med bilen. Den har nå rundet 110' og låter fortsatt som normalt. Ber kun om service hvert år. Har ettermontert hengerfeste på den selv. Originalt faktisk, kjøpt brukt på ebay. Nesten Plug and Play. Har hatt en ulyd i motor som min lokale MB forhandler ikke fant ut av, men min nesten lokale forhandler fant den enkelt. Det var vakumpumpen på motoren, visstnok en feil som de alle fikk etter en stund og en feil som kom tilbake, så jeg ble anbefalt ikke å skifte den. Ble skiftet allikevel da dette var en garantijobb som ble godkjent av Junge Sterne garantien jeg hadde. Vi har hund så hundebur måtte vi også ha. Denne bilen er litt lavere mellom gulv og tak en flere andre stv i samme klasse så det ble en utfordring med buret, men det løste seg også. For meg var det aldri en diskusjon om 203 eller 204.

• 2 weeks later...
Posted

Takk for fin tilbakemelding Toalmar.

Jeg kom over denne forrige uke, og jammen meg ble det ikke handel også. Skal hentes på torsdag :)

Eid av en pensjonist siden den var ny. Han har bodd i Gran Canaria hver vinter, så bilen har for det meste ikke blitt brukt på denne tiden av året. Dog litt kosmetisk på undersiden av frontfangerene og høyre framfelg. Men tror fortsatt at jeg har fått mye bil for penga. Var forsåvidt en 2009 og ikke 2008 også :) Dette var ikke selger klar over før han hadde skrevet kontrakt.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79368416&fks=79368416

Posted

Må væra feil i annonsen. Ikke CVT-kasse på dissa?

Det er korrekt. Det er en feil i annonsen :) Dette er en Subaruforhandler som tok inn denne. Selger skrøt voldsomt av sin tidligere interesse for Mercedes, men det var flere ganger det viste seg at Subaru var det o store hellige nå.

Posted

Jeg har hatt både 203 (C220 CDI) og 204 (C320 4MATIC diesel) stasjonsvogn, begge bilene kjøpte jeg fabrikknye i Norge og hentet på fabrikken.

Jeg kjørte begge bilene mellom 4 og 5 år hver. Ca 180.000 på telleren på begge.

Jeg hadde ikke problem med rust på  203'en men så var ikke bilen anti-rustbehandlet etter den kom til Norge.

Turbohavari når bilen var ca 1 år , gikk på garantien.

204 ble Anti-rustbehandlet i Norge ca 2 år etter at jeg hentet den (BOS ringte meg og sa at den skulle vært tectylbehandlet på demmes regning) makan til griseri skal man lete lenge etter. Det var tectyl søl på alt som var synlig av plast og gummislanger.

Noen småfeil på 204 som ble ute utbedret på garantien; kondens i hovedlykter,

Noen problemer med servomotorer for ventilstyring, (vi bytter dette også for sikkerhetsskyld , mentaliteten og du får regningen He,He, )

Byttet turbolader , men tror ikke det var nødvendig, kun en dårlig mekaniker som kom med standardfrasen: nå har vi prøvd alt og nå må vi bytte turbo og det ble byttet , men bilen ble ikke bra, før man byttet en turboslange til kr 1.500,- da funket alt normalt.

Ingen rustproblemer her.

• 2 months later...
Posted

Jeg har en 203 med 4matic og v6 motoren på 170 hk. Vil slå en slag for denne. Har vært totalt problemfri, har bra med utstyr og kjører både bra, komfortabelt  og overraskende billig. I sommer kjørte jeg en kompis sin 204 (riktig nok med firer) ned til Tyskland, og min konklusjon er klar: Velholdt (min er en 1 eiers bil med alle servicer) er 203 fortsatt en kjempebil. Vurderer du 204 må du lesse på med utstyr og motor, og den prisforskjellen du da får er den ikke verdt.