sentralfyr Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Hei! Har en 212 med Orginalt svingbart hengerfeste, og det sitter dønn fast. Når jeg vrir på hendelen og leer litt på hengerfestet er det litt slakk i det og når jeg slipper hendelen sitter det helt dønn. Tidligere så falt hengerfestet ned som det skulle Noen som har et tips å komme med her, skulle gjerne ha få brukt hengerfestet. Skulle gjerne ha likt å vite hvordan denne mekanikken fungerer Quote
sentralfyr Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 var innom B.O Steen og fikk beskjed om at enestemulighet var å bytte hele hengerfestet 36000,- :shock: Quote
Sven Håkon Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Steve fra MBenzNL har også hatt problemer med disse, men har heller ikke funnet noen annen løsning (mekanismen er ganske dårlig konstruert) enn å bytte det ut. Men prisen du har fått er latterlig høy - han kan selge deg et nytt feste for under 1500euro (må i så fall finne eksakt pris).. Quote
sentralfyr Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Ok så, det var ikke bare Svada altså, at det må byttes ut Men det må vel være mulig å gjøre noe??? Quote
Sven Håkon Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Det er mulig det finnes andre ting som kan feile, men i så fall må jo komponentene åpnes for å finne ut hva.. Steve kan sende nytt til deg hvis du finner ut at det trengs. Alternativt kan jeg ta det med oppover i morgen, men da må du bestemme deg raskt Quote
Toalmar Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Hei Kjøpte mitt på ebay for litt over 1000 kr. Nå har jeg en S204 så festene er ikke like, men jeg vil tro du finner ett brukt der til en kjempepris om du følger med litt Quote
runehovland Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Legg deg vunder og gi det noen gode slag med en passende hammer , det løser problemet i de fleste tilfeller ... Quote
sentralfyr Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Har forsåvidt prøvd det, men kanskje jeg skal bruke en "slager" Har også dynket hele festet med WD40 En ting er litt dumt, er at man kun får slått festet oppover og ikke ned Quote
RuneT Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Hvor gammal er bilen da? Er den kjøpt fra butikk gjelder jo forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten på 5 år siden dette åpenbart er en svakhet? Jeg mener også at selv om du kjøpe den privat, mens eieren før deg kanskje kjøpte den av butikk, så gjelder fremdeles reklamasjonsretten selv om bilen har skiftet eier. Og siden mekanismen er så lite tilgjengelig for jevnlig smøring og stell, så kan man vel heller hevde at du har forsømt vedlikeholdet? Quote
runehovland Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Prøv hardere den løsner etter hvert selv om det høres vondt ut ) bruk det ofte når det har løsnet og smør det opp gjevnlig , er ett evig problem med slike fester som knapt blir brukt , tenk deg hva den får i seg i løpet av an vinter ... Kan nok glemme 5 års regelen på denne delen .. trenger vask ,, smøring og bruk blir nok svaret som jo i selg selv er en god forklaring .... Alternativt bruk ett litt mer umoderne verksted som ikke er delebyttere Quote
sentralfyr Posted August 20, 2016 Author Posted August 20, 2016 Prøv hardere den løsner etter hvert selv om det høres vondt ut ) bruk det ofte når det har løsnet og smør det opp gjevnlig , er ett evig problem med slike fester som knapt blir brukt , tenk deg hva den får i seg i løpet av an vinter ... Kan nok glemme 5 års regelen på denne delen .. trenger vask ,, smøring og bruk blir nok svaret som jo i selg selv er en god forklaring .... Alternativt bruk ett litt mer umoderne verksted som ikke er delebyttere Da er det bare å prøve seg igjen jevnlig, vaker og smører hele tiden. Tror jeg har fått fylt opp hele hengerfestet med en boks WD 40 via utløser kablen og jeg vasker alltid oppunder skjermer og støtfangere. Når det gjelder bruk så blir jo ikke festet brukt hver dag, men innimellom Quote
Recommended Posts