Solbakken Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Hva slags løsning bruker dere her? Veit man finner masse forskjellig på nettet, men vil høre her hva dere andre med 190 bruker Sent fra min LG-H850 via Tapatalk Quote
Olaf Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Det er ikke bare 190-eiere som lurer på det; medlemmer i 123-mafiaen venter også i spenning på forslag. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Tor Anton Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 koppen står i skapet eller bordet hjemme Men flaskeholder er det org i alle w201. Flasken passer perfekt mellom spaken for lengdejusteringen av sete og sete. Dette er noe jeg savner veldig på min w201 med el.seter. Du kan jo lett lage noe i midtkonsollen. Lage en plate eller boks med hull til kopp/flaske og kansje telefonen. Quote
Stig Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 I min tidligere w123 brukte jeg en tom rull med biltemas lerretsteip som koppholder i midtkonsollen.. Stygt som bare det, men gjorde jobben, og ingen inngrep nødvendig. Passet bra til den gamle statoilkoppen i aluminium! Quote
Solbakken Posted July 14, 2016 Author Posted July 14, 2016 Flasker passer fint der ja T.A. Men jeg drikker masse fra bokser, så da er det litt risikabelt å bruke hendelen på setet. Men jeg havnet på ebay, og kom over denne saken her. Så kjøpte en slik for å se. Har taxi konsol, så får se om den blir i veien eller for moderne.. Sent fra min LG-H850 via Tapatalk Quote
Olaf Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 I min tidligere w123 brukte jeg en tom rull med biltemas lerretsteip som koppholder i midtkonsollen.. Stygt som bare det, men gjorde jobben, og ingen inngrep nødvendig. Passet bra til den gamle statoilkoppen i aluminium! Ahh, a touch of class... Jeg hadde ett innlegg om flytting av brytere for å lage plass til kopp/flaskeholdere i midtkonsollen, men jeg har ikke kommet lengre enda. På 190 sitter vel bryterne på siden og foran girspaken, gjør de ikke? http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=53474.msg433208#msg433208 Med vennlig sommerhilsen, Olaf Quote
Tor Anton Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 på w201 er det ikke plass til å lage hull i plata å støpe inn en kopp o.l. Men hele midtkonsollen er til rådighet. Kan kansje tilpasse et midtarmlene baki fra w210 m.m. til å ha forran Quote
modzona Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 http://ultimatecupholders.com Kan kanskje brukes i w201 også. Quote
Olaf Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Plasseringen er jo et vanskelig valg, det må jo være et sted man ikke riskerer å måtte plukke fra hverandre halve interiøret fordi det skvalpet over litt Cola, og druknet et par brytere! Jeg har samlet noen eksempler før, det første er en australsk høyrestyrt W123 med koppholder i hanskerommet. Den lekre Lexuskoppholderen ojet testkjørerne seg over fordi den har en supermyk gummibunn som holder en flaske så bra at man kan skru av korken med én hånd! Koster bare litt over 7000,- BMW sine kan sikkert plasseres greit i midtkonsollen.Saab har en løs koppholder, velegnet for å søle på passasjeren med, koppholderene i Toyota MR2en ser ut som Biltemas holdere til 39,-. jeg har nylig kjøpt en for å se om og hvor den evt. kan monteres. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Eirik Tømmerås Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Kona lette veldig etter en holder til Statoilkoppen, og endte opp med en du henger over dørkledningen, men ble ikke fornøyd. Ikke jeg heller da jeg rev den ned hver gang jeg brukte bilen, spesiellt når man ble xxl med termodressen på Kom over en som stod i Scorpioen, av typen som man fester i ventilasjonsgittrene. Ja jeg vet at det er -80 talls, men den funker nå i hvertfall veldig bra, og bilen er jo -80 talls så. Quote
tommern57 Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Noe ala den mr2 greia over, ble ikke det levert som ekstrautstyr til S210 med ekstrasete bak? Quote
Olaf Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Det er liten variasjon i koppholdernes type og funksjon om man søker på nett, de ovenstående variantene er igrunnen dekkende for alle. Det eneste tilleggstipset som kan ha noe for seg, er å bruke en silikon bakeform for 'sandkaker' i bunnen av holdere av den typen som er vist til BMW. Da kan man oppnå bedre støtte for flasker, og kanskje klare å åpne skrukorker med én hånd, uten å kjøpe Lexus! Solbakken, du får gi oss bilder av den ferdig installlerte holderen. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Solbakken Posted July 15, 2016 Author Posted July 15, 2016 Skal ta bilder når de dukker opp. Ble så jeg bestilte 3 forskjellige typer fra ebay. Så får man se om man blir fornøyd med noen av de. Hehe Sent fra min LG-H850 via Tapatalk Quote
Stig Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 http://ultimatecupholders.com Kan kanskje brukes i w201 også. Artig å se at flere av forslagene her har jeg vurdert selv! Ultimatecupholders.com har jeg vært på nippet til å kjøpe. Kan jo også nevne denne fiffige foldeløsningen fra http://www.ebay.com/itm/FISCHER-GETRANKEHALTER-Folding-Cup-Drink-Holder-Ferrari-Porsche-Lamborghini-BMW-/121774821609?hash=item1c5a5850e9:g:fbwAAOSwFnFWDFqi&vxp=mtr]Fischer Automotive system[/url] på ebay. Quote
modzona Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Fordelen med den fra ultimatecupholders er at man ikke må lage noen hull for å få den montert slik som en del andre løsninger. Blir nok selv å handle dem da dem i mine øyne er den mest elegante/usynelige løsningen. Quote
Stig Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Jess tenker det samme som deg Modzona! Det blir valgt løsning når jeg en dag får meg w123 igjen.. I min tildigere w124 så var jeg litt redd for den løsningen i og med at elektrisk sete. Monterte derfor en koppholder mellom vindusknappene med borrelåsteip. Fungerte tålelig, og var bare heldig som ikke sølte på all elektronikken der. Var også "heldig" som hadde brakett for brannslukker på førersetet, men ingen slukkeaparat. Stripset fast en løsning der som jeg benyttet på langtur = ingen elektronikk å være redd for! Quote
Olaf Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Jeg kaster meg som regel over alle katalogene til de store varehusene, jeg synes det er hyggelig å sitte i fred og ro å bla, og jeg finner alltid noe småtteri jeg kunne tenke meg å handle. Man gjør ikke det på nett. Det mest tåpelige her i verden når man må søke på ting, er at man på forhånd må vite eksakt hva det heter! Så hvis noen har søkt på koppholder, krusholder, flaskeholder hos Biltema uten å finne noe fornuftig, så heter akkurat den ene varianten drikkeholder! http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Drikkeholder-2000016531/ Grunnen til at jeg lette den opp er prisen, det er faktisk et brukbart podukt uten at den koster like mye som endel fancy lookalikes. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Marevan Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Den hos biltema til å sette i luftdyse funker bra på 124. Holder kaffen varm om man har den i venstre dyse, og kjører på med vatme:) Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
MercedesW124 Posted July 17, 2016 Posted July 17, 2016 Den hos biltema til å sette i luftdyse funker bra på 124. Holder kaffen varm om man har den i venstre dyse, og kjører på med vatme:) Den i midten også Quote
Stig Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 Jeg kaster meg som regel over alle katalogene til de store varehusene, jeg synes det er hyggelig å sitte i fred og ro å bla, og jeg finner alltid noe småtteri jeg kunne tenke meg å handle. Man gjør ikke det på nett. Det mest tåpelige her i verden når man må søke på ting, er at man på forhånd må vite eksakt hva det heter! Så hvis noen har søkt på koppholder, krusholder, flaskeholder hos Biltema uten å finne noe fornuftig, så heter akkurat den ene varianten drikkeholder! http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Drikkeholder-2000016531/ Grunnen til at jeg lette den opp er prisen, det er faktisk et brukbart podukt uten at den koster like mye som endel fancy lookalikes. Med vennlig hilsen, Olaf Er det bare meg eller er denne løsningen prikk lik de kopp/drikk/krus/drikkeholderne som ble montert på utallige mercedeser i USA på 70 og 80 tallet? Tilsvarende her til ublu pris Quote
Tor Anton Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 jeg kjøpte en s124 der det var 5-6 slike montert rundt om. alt annet en fint Quote
Eirik Tømmerås Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 Hadde litt sansen for de der montert diskret nede ved midtkonsollen. Quote
Olaf Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Tilsvarende her til ublu pris Skremmende! Og Biltema sin er justerbar, det er ikke den i linken! Her er Biltemas montert i en W123: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=30257.msg425179#msg425179 Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Den metoden her ser fiffi ut. Om man ser på dekselet på hanskerommet, så ser man to ringer som er beregnet for kopper. Dog upraktisk å kjøre rundt med kopper her slik, men slik ideen er på den innstallerte koppholderen, vil han da kjøre rundt med konstant lys i hanskerommet MB og koppholdere er å bli tull og tøys. Virker ikke særlig gjennomtenkt hverken før, eller nå. Dem siste modellene er kanskje noe bedre? Vi har en c klasse på tunet her fra 2010, det virker ikke spesielt gjennomtenkt til kopper eller flasker der heller. Å skru fast slike ettermonterte holdere her og der, ser ikke videre vakkert ut egentlig. Men hva pokker gjør man når man skal ha varm kaffe Quote
Olaf Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Jeg har lest et sted at de ringene i lokket til hanskerommet var beregnet for de originale M-B kaffekoppene av metall. Det er jo ikke noe som passer oppi der, og dekselet rundt ringene er jo så glatt at hva som helst sklir av så fort det er en bevegelse. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts