Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg bytta olje på merca for 2-3 uker siden og føler at bilen går ikke så fint som den gjorde. Brukte Mobil 5w40 olje. Fattern sier jeg burde bytte til 10w40 castrol olje da han mener castrol er bedre enn Mobil (ikke Mobil1) olja og at den beskytter motoren bedre. Er det noen med samme bil som kan si meg hvem olje som er best for denne type motor?

Posted

kva olje brukte du før. det kan hende at ein invendig motorvask tar vekk den gamle olje å får den til å gå bedre på mobil.

Har aldri hatt bedre olje enn mobil  og mobil 1. brukte det på min gamle 300 tdt og no mobil 1 på min 320.

Min gjekk på kastrol før. men gjekk meget finare på mobil 1. det sa til å med dei som var på verkstedet når eg skifta.

Posted

Jeg brukte Mobil 1 new life 0w-40 før. Det er den mobil 1 anbefaler til min bil på dems hjemmesider ihvertfall.  Hvilken type av mobil 1 brukte du på din 300td? Mener du QMI motorvask, hvis ja så er jeg litt skeptisk til det :P