Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har mest sannsynleg ein liten lekkasje av gass frå aircondition / klima i min C126 560SEC.

Har automatisk klima.

Fyllte for andre gang i 2014 og har virka til no.

no er det nok behov for ny fylling av gass om anlegget skal vere operativt.

Begge gonger er det tilsatt "tracer" for å finna lekkasje.

Har sett etter lekkasje med uv-lampe men utan å finna noko.

Nokon som har tips til kvar ein bør undersøkje nærare?

Posted

det er faktisk ikke "helt" unormalt at du kanskje må fylle hvert annen år..eller hvert 3dje år

på w126 så skal det vel egentlig ikke være 134 gass...den skal vel ha den gamle gassen..

så spørsmålet er om den er ombygget til 134 gass...?

134 gassen er enda mer flyktig..altså tynnere..så på ett "gammelt" AC system..så vil du ha større lekkasje

En annen ting er at ..viss du har fylt på sporstoff...og det lekker ut..så vil du kunne se det viss det er en større lekkasje.

Så viss du ikke ser noen tydelige plasser det er lekkasje..så ville jeg ærlig talt ikke brukt så mye mer tid på det..enn at når du får fylt det igjen...at du får fylt på sporstoff igjen...og at du kanskje får tatt en kikk om en mnd eller to..elller før..

• 11 months later...
Posted

Har lånt meg uv-lampe og briller.

Gått over i motorrom utan å finna noko.

Kvar kjem ein til dei andre komponentane i anlegget?

Posted

Har drivi litt med sporstoff, men har ikke hatt så mye hell med det. Tømme anlegget, fyll med nitrogen og bruke en "sniffer" for nitrogen er en metode jeg foretrekker. Og mye lettere inne i bilen, siden man kan stikke gooseneck'en på snifferen opp i utluftingene i gulvet.