Jump to content

Recommended Posts

Posted

Diffen min låste seg her om dagen...nå er det noe jævlig me ulyder, men kun når jeg svinger. Satt bilen opp på garasjebukker idag å prøvde meg litt fram, den er låst i sperre så den sperrer konstant.

Noen som vet om en enkel måte jeg kan få opnet huset på uten å måtte ta av mellomaksel og stikkakslinger? Alle løsningsforslag er bedre enn ingen  :P

Mb 1990 200E, M102.963

Posted

oftest pinjongen som ryker på disse. MB er kjent for å ha veldig liten med små tenner, så i motorsport så er de ikke foretrukket.

For å åpne huset så setter du en jekk under diffen, løsner på 3 skruer å slipper den ned å tar av lokket,men du kan ta den ned med en gang da du må bytte den.

Du bruker ca 30min på å ta den ut, hvis du ikke har max uflaks. Da kan det fort ta en dag.

Begynn å løsne skruene på stikkakslingene. Ta med deg en liten skrutrekker og blåsespiss under bilen å pirk + blås bort all møkk i unbraco eller torx sporene i boltene. Disse må være rene for et bra resultat. Da de er rene så er det absolutt å anbefale å banke torx/unbraco (det er brukt begge deler på disse) godt på plass å bruke muttertrekker. Disse er satt inn med låsemiddel så de kan sitte noe enormt. Det har hendt jeg har måtte banke de opp med en meisel eller sveist på en mutter for å få de opp.