Jump to content

Recommended Posts

Posted

mener du vibrasjonsdemperen eller braketten som sitter på motoren???

har du hatt motoren nedi så du vet åssen den står slik den er i dag???

Ikke vanskelig å lage noe heller da.

På evoen min brukte jeg ca 30min mener jeg å huske.

Posted

mener du vibrasjonsdemperen eller braketten som sitter på motoren???

har du hatt motoren nedi så du vet åssen den står slik den er i dag???

Ikke vanskelig å lage noe heller da.

På evoen min brukte jeg ca 30min mener jeg å huske.

jeg mener aluminiumsbrakettene som er skrudd fast i blokka.

jeg har ikke hatt motoren nedi, men jeg har målt litt og da er det sånn 46 cm mellom festene på motoren, og det ca 53 cm mellom festene i karosseriet.

jeg kan lage fester, men hvis det hadde vært noe "orginalt" å få tak i hadde jeg foretrukket det :)

Posted

De måla, det er i bredden? Hvordan er det i lengden?

det er i bredden.

jeg har målt mot radiator og i forhold til bærebrua, det ser ut til at det skal gå, med små marginer. har ikke målt mot torpedoveggen ennå.

har prøvd å google meg frem til noen som har gjort det samme, men har ikke funnet noe ennå.

Posted

Nei, det er ikke så mange 123 med 104. Men det er jo det som gjør det litt gøy også. Det er jo det som ikke er gjort, som er en utfordring. Du får ta så mye mål du kan og ta en dag som det er fint vær å vandre på skroten. Det er vel det beste stedet å få inspirasjon.

Posted

ganske sikker på at m102 fester ikke passer inn på blokka,men kan jo huske feil. M111 derimot kan passe.

disse motorene er lange så prøv å få den så langt bak som mulig. Men sett den nedi å sjekk mellomaksel+++ før du begynner i en ende.

Posted

jeg fant noe i en tråd på benzworld. er festene på m103 og m104 like?

Quote:

Originally Posted by mike-81-240d View Post

What engine mounts did you use? Would they also work for a om602 turbo? I want to swap in a 602 as we don't have OM605's here in America sadly.

6032230804

6032230904

- for om606 in w123

seems to be from a om603 or m103

----------------

A6012231304

A6012231504

A6012232504

A6012232804

is al the same, left side

A6012231404

A6012231604

A6012232904

A6012233004

is al the same, right side

drops a om602/om605 in there good

Posted
er festene på m103 og m104 like?

avhenger chassis

det er stor sannsynlighet festene er like dersom begge motorer ble levert samme bil, eks w124

Posted

m103 i 190E har ihvertfall andre enn m103 i 124. De de 124 setter motoren litt lenger bak.

Jeg har m102, m104 og 2 typer m111 liggende ihvertfall

De kan ha forskjellige plater inn mot blokka selv om de typene motor sitter i samme karosseri

Posted

m103 i 190E har ihvertfall andre enn m103 i 124. De de 124 setter motoren litt lenger bak.

Jeg har m102, m104 og 2 typer m111 liggende ihvertfall

De kan ha forskjellige plater inn mot blokka selv om de typene motor sitter i samme karosseri

de festene kan jeg vøre interessert i. vet du hva avstanden mellom motorfestene som er i chassiet på w201?

Posted

Nå er vel ikke akkurat Mercedes kjent for å ha særlig bra motorfester, så kjør på med det som funker best, Volvo er OK det.

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

vell, her må jeg gripe inn synes jeg.

MB har bra motorfester, at de punkterer inne imellom skjer, Jeg regner med at det ikke er braketten du mener.

Men volvo sine hadde jeg nok styrt unna. Jeg kjøpte det til å bruke i evoen min,men det var noe så dårlige greier at jeg endte opp med å bruke de som eksosoppheng. Har dere virkelig ikke sett en 240 B23 starte?? motoren slår jo nesten borti innerskjermene. Men fordelen er at m104 står rett opp og ned så de vil oppføre seg anderledes i w123.

Jeg skal ta mål av brakettene mine og traversen på w201 og w124 hvis jeg husker det.

Posted

Vet du om det er noen som bruker myke polyuretanfester som standard? Man kan jo også støpe sine egne...

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

vell, her må jeg gripe inn synes jeg.

MB har bra motorfester, at de punkterer inne imellom skjer, Jeg regner med at det ikke er braketten du mener.

Men volvo sine hadde jeg nok styrt unna. Jeg kjøpte det til å bruke i evoen min,men det var noe så dårlige greier at jeg endte opp med å bruke de som eksosoppheng. Har dere virkelig ikke sett en 240 B23 starte?? motoren slår jo nesten borti innerskjermene. Men fordelen er at m104 står rett opp og ned så de vil oppføre seg anderledes i w123.

Jeg skal ta mål av brakettene mine og traversen på w201 og w124 hvis jeg husker det.

jeg har null peiling på volvo, bortsett fra at jeg vet noen av de har eksentrinse motorfester/puter.

suverent om du får målt på bilen din :P

Posted

Å støpe uten å vakumere er ikke bra, så en må det ihvertfall. Ikke bare fylle ei hylse.

Men det beste er å få en brakett som passer, vibrasjonsdemperen kan en kjøpe fra mange fabrikater. f.eks vibratech+++

Som sagt er det ikke noe problem å lage noe av dette her

• 2 weeks later...