Arnfinn Posted April 22, 2013 Posted April 22, 2013 (edited) Her er historien om min 560SEL og den gjenoppstandelse. Ble kjøpt av Torstein og den historie kan leses her: 14806-torsteins-w126-560-sel er blitt ikke ferdig men godt i gang Edited September 24, 2019 by Arnfinn Quote
Arnfinn Posted June 26, 2013 Author Posted June 26, 2013 Då nærme det seg slutten på vårprosjektet sommer 2013: nytt stål der det er rød ring. lufte feste saken er kjøpt ny hos Bos banka ut hele bunnplaten i stål. hadde nok i ettertid vært lettere å kjøpte hele greia fra Veng eller.no men hammer og tolmodighet kan fikse mye. Takk til min far for den jobben hele hjulbyen er bygd i glassfibersparkel i påvente av giddå til å sveise inn en ny. Har selfølgelig ikke bilder før jeg begynte å sparkle å grunne. planen er å lakkere i helgå. gleder meg til å bli ferdig så jeg kan begynne å bruke sommmerbilen min i sommer. Vår prosjektet mitt tiok litt lang tid kan man si. fant bare mer rust. Stor takk til min Far som har vert Mentor på denne jobben. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Mentor er fint å ha når man holder på sånn. Er greit å ha noen som får opp humøret når en ikke ser enden på visa Quote
bska Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Når far og sønn har null problem med humør så går det unna Quote
T.Vårlid Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Må sei eg e mektigt imponerte av mr.Eide og co sin innsats og pågangsmot på denne bilen, når Arnfinn seig ud av gårdsrommet å ga jerne på skutå nerøve riksveien så drønne jomte i fjellveggen-så trodde eg aldri at dette ville møda meg i dalen stå på, denne bilen bler naiz Quote
HolgersEN Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Vurderer å dra igang folkeaksjonen "LA 560SELen LEVE", -er det noen som joiner? Må sei at bilen virkerlig har fått livsgnisten tilbake nå...Så me trenger vel ikke dra i gang folkeaksjonen lenger? Detta bler/ER kanon Mr.Eide :thumbright: Quote
bska Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 fint med ein goe gjeng som dette der bilene går i omløp enten til siste reis eller rett og slett det motsatte - står opp igjen og får evig liv Quote
Stein Arnestuen Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Var du litt for kjapp, det er noe rust på venstre hjulbue bak mot bakdøra. Quote
Arnfinn Posted July 4, 2013 Author Posted July 4, 2013 begge hjulbuene er rusta(den venstre er bygget av glassfibersparkel). men det er sommer og da skal bilen kjøres, ikke sveises på. får ta de en annen gang Quote
Stein Arnestuen Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Den er grei, da fikk vi klarhet i det. Lykke til med kjøringen i sommer. Quote
CHARLIE Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Skulle nesten hatt noen feite felger som fylte ut hjulhusene litt.... :lol: Quote
Arnfinn Posted September 5, 2013 Author Posted September 5, 2013 då e me i gang å å sveise igjen, nå ska stabstaget framme få lov te å ver festa i bilen på høyre side. fant litt løv neri der Quote
T.Vårlid Posted September 6, 2013 Posted September 6, 2013 Øyyy, d eikeløve va isje me i handelen, leveres tebage! Quote
Arnfinn Posted September 7, 2013 Author Posted September 7, 2013 Ja bare kom å hent løvet, det ligge i grasset utfor Quote
Arnt Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 Imonerende at det faktisk har holdt etter enkelte dragrace og halvveis hjulløfte på sørlandske sideveier Quote
Arnfinn Posted September 8, 2013 Author Posted September 8, 2013 Gammel vane er nesten like bra festemiddel som skruer Quote
Arnfinn Posted September 15, 2013 Author Posted September 15, 2013 da var staget ute. høyreside: og venstre: Quote
LuckyDuck Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Gammel vane er nesten like bra festemiddel som skruer Meine du d at bilen henge i hob av gammale vane? Quote
Arnfinn Posted September 16, 2013 Author Posted September 16, 2013 virka sånn ja. helt t du bremsa, ikkje engong gammal vane konne holde det fast då. Quote
Bingo Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Dette blir jo kjempe bra! du skal ha for pågangsmotet, håper jeg finner mitt igjen snart Quote
Arnfinn Posted October 5, 2013 Author Posted October 5, 2013 jo, takk for det. nytt stål innsveist idag. Quote
Arnfinn Posted October 21, 2013 Author Posted October 21, 2013 og andra sidå: stort hull i delebil ikke hull: ca. ferdig med sveising Quote
Recommended Posts