Thunderdahl Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Hei, jeg har en 2001 w210 220 CDI med 327 K på telleren.Bilen går i nødmodus med svartrøyk og ujevnt tomgang, bilen har hørt ut som den har gått på 3 sylindere ved 3 tilfeller, men kom seg etter litt pedalpumping.Etter å ha byttet luftmassemåler og luftfilter var symtomene borte en måned, ny LMM ingen bedring.Hadde bilen inne hos BOS i Moss og de fant ingen ting på diagnose.fikk nødmodus på bilen i dag igjen og kreket meg til Moss auto ( BOS hadde ikke kapasitet), hvor de tok diagnose uten å stoppe bilen. Fikk 2 feilkoder P1470 -016 Charge pressure is too low og P0100 -064 B2/5 (Hot film Current MAF sensor) and plausibility 3. Siden jeg kjøpte bilen i desember i fjor har den fått ny automat olje og filter, Luftfilter ,diesel filter, oljefilter og olje mobil1.LMM x2 stk.Bilen er langkjørt av meg ca 7K siden desember. Er det noen som har noen gode forslag? Quote
Thunderdahl Posted July 9, 2016 Author Posted July 9, 2016 Har i dag sjekket luftmassemåler sikring, vakuum slanger og slanger fra turbo og ladeluftkjøler uten visuelle feil. Quote
tommern57 Posted July 9, 2016 Posted July 9, 2016 Det skulle jo tyde på at den "blør av" trykk et sted mellom turbo og innsug? Er det ikke noe sånne låsehaker eller noe sånn, som gjør at det kan glippe litt i en overgang? Eller en lekkasje i i.c. ? Quote
Thunderdahl Posted July 9, 2016 Author Posted July 9, 2016 Det skulle jo tyde på at den "blør av" trykk et sted mellom turbo og innsug? Er det ikke noe sånne låsehaker eller noe sånn, som gjør at det kan glippe litt i en overgang? Eller en lekkasje i i.c. ? [/qruote] Har liten erfaring fra turbo og ladeluftkjølere, hva kan man bruke for å finne lekasjer i overtrykk forbindelser? Quote
tommern57 Posted July 9, 2016 Posted July 9, 2016 Nei,det blir å ruse opp liit mens en hører etter fiselyd det, og evt å kjenne med handa om en klarer det på en trygg måte Quote
Thunderdahl Posted July 9, 2016 Author Posted July 9, 2016 Skal prøve en liten håndspåleggelse i morgen Quote
Thunderdahl Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 Kunne ikke kjenne eller høre noen lekkasje fra turbo og ladeluftkjøler.Eneste jeg kunne høre var en lyd fra filteret som sitter på styringen til EGR ventilen. Quote
Thunderdahl Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Da har BOS i Moss funnet feilen.Sprekt innsugsmanifold. Quote
Thunderdahl Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Ja, sett det på lista over feil ved symtomene svartrøyk og nødmodus.Blir 15k+ på BOS. Quote
Jonas94 Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 Er bilen chippet? Vet du hvilket trykk den har/hadde? Quote
Thunderdahl Posted July 22, 2016 Author Posted July 22, 2016 Ukjent ladetrykk men tror den er tunet, da den går veldig godt når den fungerer. Quote
Jonas94 Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 Ville sjekket ladetrykk, selv om du bytter manifold og du har stort trykk, kan det bli sprekk i den nye også.. Quote
Recommended Posts