Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en 2001 w210 220 CDI med 327 K på telleren.Bilen går i nødmodus med svartrøyk og ujevnt tomgang, bilen har hørt ut som den har gått på 3 sylindere ved 3 tilfeller, men kom seg etter litt pedalpumping.Etter å ha byttet luftmassemåler og luftfilter var symtomene borte en måned, ny LMM ingen bedring.Hadde bilen inne hos BOS i Moss og de fant ingen ting på diagnose.fikk nødmodus på bilen i dag igjen og kreket meg til Moss auto ( BOS hadde ikke kapasitet), hvor de tok diagnose uten å stoppe bilen.

Fikk 2 feilkoder P1470 -016 Charge pressure is too low og

P0100 -064 B2/5 (Hot film Current MAF sensor) and plausibility 3.

Siden jeg kjøpte bilen i desember i fjor har den fått ny automat olje og filter, Luftfilter ,diesel filter, oljefilter og olje mobil1.LMM x2 stk.Bilen er langkjørt av meg ca 7K siden desember.

Er det noen som har noen gode forslag?

Posted

Det skulle jo tyde på at den "blør av" trykk et sted mellom turbo og innsug? Er det ikke noe sånne låsehaker eller noe sånn, som gjør at det kan glippe litt i en overgang? Eller en lekkasje i i.c. ?

Posted

Det skulle jo tyde på at den "blør av" trykk et sted mellom turbo og innsug? Er det ikke noe sånne låsehaker eller noe sånn, som gjør at det kan glippe litt i en overgang? Eller en lekkasje i i.c. ?

[/qruote]

Har liten erfaring fra turbo og ladeluftkjølere, hva kan man bruke for å finne lekasjer i overtrykk forbindelser?

Posted

Kunne ikke kjenne eller høre noen lekkasje fra turbo og ladeluftkjøler.Eneste jeg kunne høre var en lyd fra filteret som sitter på  styringen til EGR ventilen.

• 2 weeks later...