marvoc Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Motorlampen lyser. Litt info. Kanskje har tips. Kjørte motorveien. Bremset ned til 50 pga av byggearbeid. Etter byggearbeid var farten satt opp til 90. Brukt kickdown for og få bilen kaskest mulig opp i fart. Kom opp i 90. Og så at lampen gikk på. Slapp gassen litt. Bilen kjører normalt. Men om jeg vil gi litt gass. Så rister bildn noe forferdeligt. Bremset senere til 50. For jeg nærmet meg sentrum. Bremset ned til 40. Da jeg skulle gasse opp mot 50 igjen ristet den også. Noen som har tips? Er en 2000 mod s210. E320 benzin Quote
Marevan Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Kanskje en tann på oljepumpen i kassa. De kan ryke med alderen ved plutselig pådrag /motorbrems . Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
marvoc Posted July 8, 2016 Author Posted July 8, 2016 Noen i Stavanger som har Star som kunne hjulpet untat BOS? Quote
marvoc Posted July 13, 2016 Author Posted July 13, 2016 Kan det også være sammenheng med at Hardyskive kanskje bør byttes? Quote
Tor Anton Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 motorlampe blir veldig ofte tent pga. feil å lambda. Har du kjørt mye pent å tar kick down så den kansje den har hoste ut litt sot som legger seg på lambda. Quote
Recommended Posts