Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk en overraskelse i går da jeg kjørte på motorveien, og skulle sige forbi en annen bil, men Ingen effekt på pedalen. Vridmomentet var bare borte. Kjørte inn på en bensinstasjon og stoppet bilen. Startet den igjen, og hadde igjen full effekt. Dette gjentok seg senere på dagen da jeg akselererte ut på motorveien, og plutselig hadde  motoren ingen effekt. Stop og restart av motor, og den fungerer fint, men dette kommer tilbake dersom jeg drar på litt. Kjører jeg rolig uten harde pådrag, går den som normalt. Har ikke opplevd dette før. Ingen feilmeldinger kommer frem.

Har søkt på forumet, men ser ingen poster om dette.

Noen gode råd/tips?

Posted

Ja, nødmodus. Har vært med på det på w212. Da har det vært dysefeil, kontaktfeil på innsprut, feil på ventil på automat, og feil på elektronikken til automaten. De får nok lett opp feil koden på B.O.S. ved en diagnose søk.

Flere av gangene med de to w212'ene jeg har hatt på jobben, så er det ofte nok med å stoppe og starte for at det er borte (for en kortere eller lengere stund).

Posted

samme her.  men eg begynnte å bruke pedalen litt meir blant anna og problemet var mindre.

No kjørere eg litt rens i dieselen og. få å bli kvitt mulig problem. men litt hardare bruk av gassen var god hjelp.

Posted

Hei,

Har vært borti dette på en 211 selv, en kjapp diagnose viste at den hadde registrert for høyt trykk på turboen. Et lite google-søk og det sannsynlige svaret der var at det er den elektroniske aktuatoren på turboen som begynner å bli dårlig. Går man på BOS så får man beskjed om at man må bytte hele turboen, men det skal finnes firma som overhaler disse (kunne visst være fin "spon" etter lang tids bruk som reduserte kvaliteten på den og fikk den til å "henge" litt)