Jump to content

Fungerer de innebygde telefonene i W124 i Norge?

Recommended Posts

Posted

Hovedformålet blir vel å posere med røret mens man glir igjennom stripa, så om den virker er vel ikke så nøye  :lol:

Det var en her oppe som på den værste tia som hadde en hånddusj han prata i, når han kjørte igjennom byen.  :lol:

Posted

Er det i det hele tatt lovlig? Det er jo som og holde en mobiltelefon egentlig.... Men ja, ser kult ut med ledningen og greier :lol:

Posted

Jeg har 2 slike komplette liggende

telefon-aeg-gruen-3-1964771407188506313.JPG

GSM nett, og alt av ledninger følger med. Mener den ene har mercedes delenummer på seg, kanskje 124 men er ikke sikker.

Kjøpt på ebay for mange år siden og har bare blitt liggende, mener det var liv i de sist jeg testet

Posted

det var en stund det sto i regelverket at du kunne snakke i fastmontert telefon.

Men om du holder den inntil øret, eller en hårbørste, fjernkontroll+++ spiller vel liten rolle.

Posted

Den siste man fikk i 124 funker i dag også. D-Netz het den vel på tysk, det er samme som GSM 900. Telefoner fra USA virker ikke.

Har en slik sak originalmontert i min 124. Den funker om jeg setter inn et SIM-kort, men kun til samtaler. Nå er hovedenheten halvveis kaputt og antennen defekt, så det er ikke noe å satse på, men litt moro å se. :P

Posted

Hadde denna i en bil for noen år siden,

ca8134e0f5c62d636a03b2193b62f482.jpg

Bosch Cartel, den hadde faktisk norsk språk... Og den fungerte fint.

DSC_0015.jpg

Var den telefonen originalt utstyr i w124? Så man kunne bestille bilen med det?

Posted

Den fabrikkmonterte GSM-telefonen sitter i midtarmlenet. :)

Telefoner som sitter på siden av midtkonsollen er enten eldre eller ikke fabrikkmontert.

Sånn ser GSM-telefonen ut:

20160706_142004.jpg

Posted

Den fabrikkmonterte GSM-telefonen sitter i midtarmlenet. :)

Telefoner som sitter på siden av midtkonsollen er enten eldre eller ikke fabrikkmontert.

Sånn ser GSM-telefonen ut:

20160706_142004.jpg

Vet du navnet,produktkoden elns på den?

Posted

De er nesten helt like de jeg skal selge. Er også 124 delenummer på de. Trur navnet var aeg telecar

Men den har stjerna på seg vettu

Posted

Så lenge det ikke er en NMT 450 el 900 tlf så skal det vel funke.

Det er vel ikke fullt så enkelt heller.

Opprinnelig benyttet SIM-kortet seg av 5V driftsspenning, deretter kom det en 3V-standard, og senere en 1,8V-standard.

Det har så vidt jeg vet i perioder vært SIM-kort tilgjengelig der ute som ikke støtter 5V, og derfor ikke vil funke på en telefon som kun støtter 5V. Hvorvidt det fortsatt er tilfelle vet jeg ikke noe om.

Overgangen fra 5V til 3V skjedde i ca 1998.

• 2 weeks later...
Posted

De telefonene som var GSM basserte virker, det er ikke alle.

Telenor har noen gamle SIM kort liggende som passer til gamle telefoner, dette er det svært få igjen av, så bedriftskunder får, privatkunder vet jeg ikke om de skaffer til lenger.

Har du dog et gammelt SIM kort så kan det vanligvis aktiveres igjen.

GSM originalt montert fines både i armlene og montert ved siden av midtkonsollet, det var to løsninger begge tilbud som original del fra Mercedes-Benz.