kakemann Posted July 4, 2016 Posted July 4, 2016 Hei! Er nå på ferie på vestlandet med merca mi, og det kom en liten etterlysning fra noen på forumet her om flere bilder og mer informasjon om bilen. Så da har jeg laget et lite album på imgur. Flere bilder (fra turen og tidligere bilder) finner du her: http://imgur.com/a/3j31Q Har eid bilen i litt under ett år nå, og har brukt den en del. Til og fra jobb flere ganger i uka og andre turer. Har en annen bil så jeg veksler mellom å kjøre denne og den andre. Bilen er forsåvidt i god kjøreteknisk stand. Fin å kjøre. Men rust finnes samt en del småbulker og en stor bulk bak på venstre side. Har hatt problemer med forgasseren og justeringen av den, samt at choken ikke fungerer. Men nå i sommerhalvåret går det veldig greit, verre å få start når det blir kaldt. Har rengjort og justert forgasseren og det hjalp veldig. Ellers så tåler den ikke regn. Lekker vann inn i kupén "overalt". Det var en liten men kraftig regnbyge nå nettopp og da var gulvmatta på passasjersiden tydelig våt av regnet. I fotbrønnene bak kommer det også mye vann. Har byttet alle dørlister da disse var dårlige, men fortsatt kommer det mye vann inn. Tips mottas med takk! Quote
Deltaone Posted July 4, 2016 Posted July 4, 2016 Har den soltak? Da ville jeg ha gått over dreneringene som ofte blir tette. Quote
Olaf Posted July 4, 2016 Posted July 4, 2016 I hovedforumet har jeg lagt en 'sticky' tråd med bøttevis med W123 linker, deriblant er det nevnt noen forgasserlinker. De har alltid masse bilder, og hvis språket er et problem, så skulle Google translate gi et hint om hva det står. Si fra hvis det er noe jeg kan oversette for deg. Jeg har også samme problem med innvendig væskeoverskudd i bilen, vi får holde hverandre oppdatert om hva vi finner. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
kakemann Posted July 13, 2016 Author Posted July 13, 2016 Tilbake fra ferie nå. Litt svett nedover Setesdalen når jeg fikk vite i Valle at det ikke var 98 bensin å få tak i før Evje. Men jeg tok det pent nedover og kom meg til Evje uten å gå tom Quote
Recommended Posts