Flexxy Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Hei, Kjøpt meg W124 E250DT, mest pga. motor og girkasse er i utmerket stand. Bilen er kjørt 470,000km. Siden dette er min første bil i Norge ( Hadde en 2013 Suzuki Swift 1.3 i utlandet ), så er jeg meget imponert over kjørekomforten. Hentet bilen ifra Volda og kjørte 580 km til Oslo, fylte på ca 38liter, og har nesten like mye igjen. Luftfilter og dieselforfilter er helt svart, vet ikke når girkasseolje eller andre væsker er blitt byttet, samt filtre. Girkassen girer perfekt, kickdown slurer ikke og den er en drøm å kjøre. Viva la Mercedes! Men.. det er rust på bilen. A-stolpen ( Under den langsgående listen på H og V side av bilen ( takrail ), litt under bilen, 4-5 små områder på dører og bakskjermer etc. Interiøret er levbart. Jeg får den igjennom EU kontrollen uten noe stress - En støtdemper bak, stramme hjullager foran, 4x sommerdekk, montere seter bak, setebelter, fjerne SRS lampen og montere bakre eksospotte. Men jeg vil gjerne beholde bilen flere år til, muligens rulle 1million Har funnet en hel og rustfri W124 stv. til salgs, dog bensin. Har 2 valg; a) Kjøre bilen til Polen ( Har 3 polske mekanikere på jobb, som har gode kontakter i Polen som kan gjøre jobben for en billig penge, med god kvalitet på jobben - Fjerne rust, lakkere bilen, skaffe brukte deler feks. takrails mangler, førersetet er revnet, soltaket tilter, men vil ikke tilbake etc. b) Kjøpe W124'en og konverte fra bensin til diesel. Er det en svær jobb eller en "svær svær" jobb? Har tilgang til løftebokker, truck, mekanikere, kompetanse ( Andre avdelingen vår skifter motorer daglig ) samtidlig får jeg stasjonsvogn med turbodiesel motoren - Er større fan av Wagon btw. Kan ta 1 uke fri ifra avdelingen jeg jobber på og skru i fred og ro på den andre og spørre underveis også om jeg trenger assistanse. Jeg regner med at det blir problemfritt, siden jeg har begge donorbilene og gjør flytting over av deler mye enklere. Kjøpte Dieselen for 6300, så jeg kan evt. selge ting og tang - deretter vrake den og få igjen 3000 kr Hva som stresser meg ; Gamle deler som kan bli ødelagt underveis, spesielt drivstofftank, rør, etc. Og at jeg ikke får den godkjent... Har ett bra forhold til BOS og Erik Arnesen i Oslo, så jeg regner med at de kan bistå med å få bilen godkjent ifra SVV / BT. Bonus : Vi har tilgang til Mercedes EPC, etter en spesiell avtale med EA & BOS og kan sjekke priser, finne deler etc., tilbyr dere som MB-Forum medlemmer rabatterte priser på alt Quote
Recommended Posts