Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ned i garasjen som vanlig, klikker nøkkelen og ingenting skjer.. Det var da rart, går nærmere bilen og klikker flere ganger.

Ingen respons, får ikke åpnet bilen.

Tar ut nøkkelsverdet og forsøker dette i låsen, men den låsen tror jeg ikke har sett nøkkel noen gang i hele livet. Med et solid stykke arbeid klarte jeg å få den inn, men ikke rundt.

Holdt på en stod stund uten suksess.

Har sjekket nækkel med kamera og ser ut til at den sender IR-signaler som den skal.

La merke til at både "anti-taue"-knappen og sterioen blinker rødt. Kan ikke huske at det har vært slik tidligere, ser ut til at de blinker ca hvert sekund hver.

Noen som har en ide om hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre?

Den andre nøkkelen er ikke tilgjengelig per nå og vedkommende som har den skulle blitt hentet på Gardermoen i natt, så litt problematisk det der..

Posted

Du får se om du finner noe 5-56 eller wd 40. Har løsende effekt på sylinderen. Kanskje spraye litt på sverdet, og jokke ut inn litt. Gjennta mange ganger før du prøver deg på noe vriing. Er et punkt som burde blitt gjort litt oftere på service det å moove nøkkelen litt. Hjelper ikke å ha den som back-up når den er grodd fast.  :D

Du kan jo prøve å holde IR mot dørhåndtaket og åpne vinduer/soltak. Da må du holde åpne knappen inne ei stund mens du peker på firkanten i håndtaket.

Når du trykker på åpne, blunker den røde lysdioden en gang?

Posted

Når du trykker på åpne, blunker den røde lysdioden en gang?

På nøkkelen?

Ja den lyser.

Ser ingen reaksjon på bilen når jeg trykker.

Husker ikke om jeg forsøkte å holde knappene inne, så godt muligjeg ikke gjorde det.

Nøkkelen er ikke innstilt på "paranoid-mode" så åpner alle dører.

Nøkkelhullet bak tror jeg er langt verre enn førerdøra når det gjelder å være gjengrodd..

Skal finne noe 5-56 eller WD40, det ligger jo en spray i dørlomma :)

Men ligger muligens også noe inne i huset..

Men skal denne taue-knappen blinke hvert sekund? Kan ikke huske å ha sett det før..

Posted

Er litt usikker på det med blink. Har lagt merke til at den gjør det en gang i blant. Kan det være en dør som ikke er igjen fullt? Eller kan alarmen ha vært utløst?

Posted

Alle dørene er helt lukket.

Jeg tenkte også på dette med om det kan være alarmen som er utløst og om det kunne være en eller annen slags sikkerhetsbeskyttelse at bilen låser seg, men nøkkelen bør vel kunne løse opp i dette..

Den skal vel stå bra lenge med alarmen i gang før batteriet er flatt? Og da ville vel en nabo klaget til styret og de til meg.. Står jo på nummerert plass..

Posted

Nei det gjorde jeg ikke.

Holdt på i lang tid med førerdøra og innså at jeg måtte komme meg avgårde for å rekke bussen.

Men vil tro den er langt verre å få til enn førerdøra, da den har en plugg i seg. Bakdøra er jo notorisk problematisk..

Posted

Jeg sprayet og vrikket i nesten 10 før jeg fikk løsnet nøkkellåsen på min, men gikk etter hvert. På radioen på blinker fot ihvertfall, mulig det på alarmknappen å. Du har ikke en nøkkel til å prøve???

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Etter å ha fartet rundt i buss hele dagen gikk endelig fått tak i den andre nøkkelen var jeg tilbake i garasjen.

Et lett klikk på min nøkkel og dørene låste seg opp som ingenting har skjedd..

Veldig merkelig.. og ikke minst irriterende..

Posted

Ikke alt vi skal forstå  :lol:

I alle fall godt du kom deg inn til slutt. Du kan jo vurdere et nytt batteri. Og så prøver du å starte bilen med problemnøkkelen. Hvis den starter, kjør deg en tur med den nøkkelen i låsen. Det er noe kommunikasjon til nøkkelen når den står i låsen. Kan hende den oppdaterer seg på turen og de spiller på lag igjen.

Posted

Det er nok ikke batteriet.

Nå åpnet bilen på 10-20 meters avstand...

Det var vel heller at den ikke ville stå i en mørk garasje under kontoret på en så fin dag, så i ren protest ville den heller stå i en mørk garasje under blokka.... :D