curtms Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Hei. Fikk ABS/BAS og ESP varslinger på konsollet i går + cruisekontrollen sluttet å funke. Bremsene virker helt OK. Hva er det som feiler her? Quote
Sven Håkon Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Det kan være en ABS-ring på bakakslingen, men det er flere mulige feilkilder. Grunnen til at jeg nevner ABS-ringen er fordi jeg fikk samme symptomer på min bil da en av dem feilet. Kort sagt får ikke bilen korrekt informasjon om hjulenes hastighet, og alle hjelpesystemene er avhengig av dette. Quote
curtms Posted July 3, 2016 Author Posted July 3, 2016 Takker for kjapt svar Lukter et besøk hos Bertel O Steen, dette. Quote
KennethJ Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 ABS-ring bak er ganske sannsynlig, en annen ting det kan være er styrevinkelsensoren. Begge deler er relativt kurante saker å fikse.. Få tatt en diagnose, så vet du plutselig mye mer. Quote
Recommended Posts