simenner Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Venstre luftbelg bak har sprengt på bilen min, hvor får jeg tak i belg billigst om kjappest mulig? Mercedes merkeverksted skulle ha en umenneskelig sum for belgen. Setter stor pris på hjelp da jeg må få det fikset fortest mulig. Quote
Rudi Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Stjerneservice, air suspension shop, autoroyal, autotrio. Sikkert fler og men de jeg kommer på i farta. Hva skulle BOS ha for belg nå? Quote
simenner Posted July 2, 2016 Author Posted July 2, 2016 Ca 8000kr fikk jeg fortalt av en kompis som er mekaniker. Quote
Rudi Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Det var da egentlig ikke så ille for airmaticbelg hos merkeverksted Quote
Rudi Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Ja... Såklart... Og når det ifølge wis skal slippes ned bakstilling etc blir det fort penger av det, men det gjelder jo uansett.. Nevnte prisantydning på original belg var lav Quote
Vaajaren Posted July 6, 2016 Posted July 6, 2016 Arnott, dog uoriginalt og litt ymse erfaringer her på forumet. Bestill OEM (Original i "uoriginal emballasje") hos Stjerneservice du! Gode priser på airmatic deler og god service Sent fra min SM-N910F via Tapatalk Quote
FrodeS Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Arnott har opprettet airsuspension.no, og der er prisene mye høyere enn de var sist jeg styret med sånt. Ville sjekket ebay, selv om det tar litt tid. Det med å ta ned traversen er pga den ekstra tanken som skal innimellom. Slangen er festet med permaquick, og det "kan ikke" løsnes og settes sammen igjen. Heldigvis bare tull. Om ikke en er veldig glad i ekstraarbeid, så er det bare å løsne klemma på belgen, ta av slangen, montere på plass, og feste godt med en ny klemme. Det er ikke verken lim eller magi der, bare en slange som er dyttet innpå og klemme rundt. Quote
KennethJ Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Arnott har opprettet airsuspension.no, og der er prisene mye høyere enn de var sist jeg styret med sånt. Ville sjekket ebay, selv om det tar litt tid. Det er da ikke Arnott som har airsuspension.no, det er det Carparts Pro AS med adresse Lindesnes som har.. De har riktignok glemt å skrive hvem de faktisk er på hjemmesiden (altså glemt å opplyse om firmanavn og org.nr), men det er lett å finne ut av slikt. Quote
FrodeS Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Jeg som så feil, da. Det er i hvert fall masse Arnott der, til ganske drøye priser. Quote
Jack M Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 Hei jeg har en MB 200 avantgarde med airmatic 2007 modell. Jeg sprengte den høyre belgen i fjor. Kjøpte 2 stk arnott belger. Jeg har den andre belgen som var hel. Jeg kuttet opp festet til aluminiumstanken, men som noen skriver så kan denne festes med klemme. Hvis du er interessert i å kjøpe den jeg har så skal vi nok bli enig mht pris. Bilen min hadde gått 340 000 km når jeg skiftet belgene. Quote
Recommended Posts