Jump to content

Recommended Posts

Posted

ulyd noen  ganger v oppstart og under kjøring. ikke dyse lyd.(tror jeg) lyden kan komme om den er varm eller kald. utført olje og filter /diesel filt bytte regelmessig. bilen går som ei kule. alt funker som det skal. unntatt lyden:( som kommer og går.

hadde diagnose av bilen for en stund siden (sensor bytte ) da sa mekaniker at han også fikk opp feilmelding på lavt trykk på  rail.

cdi pumpa funker bra. kan lavt trykk skape ulyd? hva kan årsaken være? er det skummel å bruke bilen? kan noe gå fryktelig galt?

kan mate pumpa være på vei til å gå. hørt noe om en y74 det kan være. åssen ulyd skaper en defekt  sånn?

noen som vet?

Takker veldig for svar:))

Posted

Nå har lyden vert borte i 2 dager . Men var tilbake i ettermiddag . Har prøvd å poste en video snutt som beskriver lyden uten hell. Mulig for stor.

Er en ujavn klaprelyd som kommer å går.  Lurer veldig😳

Posted

Virker ikke sånn . Lyden er aldri eller nesten aldri på tomgang. Er mest på lavt turtal.rett før tomgang.

Er ikke v godt gasspådrag . Kan komme v forsiktig gass. Di få gangene jeg har klart å lokaliser lyden ca. Virker /tror det som den er fra topp av motor.  Det som er rart er at den varierer på hyppighet og lyd svingning . Dynamo og vannpumpe er rimelig nye .

Posted

Virker ikke sånn . Lyden er aldri eller nesten aldri på tomgang. Er mest på lavt turtal.rett før tomgang.

Er ikke v godt gasspådrag . Kan komme v forsiktig gass. Di få gangene jeg har klart å lokaliser lyden ca. Virker /tror det som den er fra topp av motor.  Det som er rart er at den varierer på hyppighet og lyd svingning . Dynamo og vannpumpe er rimelig nye .

https://vimeo.com/173720848

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Ja jo hadde ut alt da jeg byttet dynamo . Lyden var der før bytte også. Mulig jeg har oversett no😳 Er liksom fra rail eller topp ... Mulig jeg har hengt meg for mye opp i diesel trykk osv. Tar en grundige titt etter løse saker 😀 Takk for tips👍