jan1 Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 ulyd noen ganger v oppstart og under kjøring. ikke dyse lyd.(tror jeg) lyden kan komme om den er varm eller kald. utført olje og filter /diesel filt bytte regelmessig. bilen går som ei kule. alt funker som det skal. unntatt lyden:( som kommer og går. hadde diagnose av bilen for en stund siden (sensor bytte ) da sa mekaniker at han også fikk opp feilmelding på lavt trykk på rail. cdi pumpa funker bra. kan lavt trykk skape ulyd? hva kan årsaken være? er det skummel å bruke bilen? kan noe gå fryktelig galt? kan mate pumpa være på vei til å gå. hørt noe om en y74 det kan være. åssen ulyd skaper en defekt sånn? noen som vet? Takker veldig for svar:)) Quote
Eirik Tømmerås Posted July 1, 2016 Posted July 1, 2016 Matepumpa er elektrisk og står bak ved tanken på cdi. Så da vil du få ulyd bare du skrur på tenninga, uten å starte motoren. Quote
jan1 Posted July 6, 2016 Author Posted July 6, 2016 Nå har lyden vert borte i 2 dager . Men var tilbake i ettermiddag . Har prøvd å poste en video snutt som beskriver lyden uten hell. Mulig for stor. Er en ujavn klaprelyd som kommer å går. Lurer veldig😳 Quote
tommern57 Posted July 6, 2016 Posted July 6, 2016 Når du får ulyden, kikk oppi motoren og se om multireima hopper litt Quote
jan1 Posted July 7, 2016 Author Posted July 7, 2016 Virker ikke sånn . Lyden er aldri eller nesten aldri på tomgang. Er mest på lavt turtal.rett før tomgang. Er ikke v godt gasspådrag . Kan komme v forsiktig gass. Di få gangene jeg har klart å lokaliser lyden ca. Virker /tror det som den er fra topp av motor. Det som er rart er at den varierer på hyppighet og lyd svingning . Dynamo og vannpumpe er rimelig nye . Quote
jan1 Posted July 7, 2016 Author Posted July 7, 2016 Virker ikke sånn . Lyden er aldri eller nesten aldri på tomgang. Er mest på lavt turtal.rett før tomgang. Er ikke v godt gasspådrag . Kan komme v forsiktig gass. Di få gangene jeg har klart å lokaliser lyden ca. Virker /tror det som den er fra topp av motor. Det som er rart er at den varierer på hyppighet og lyd svingning . Dynamo og vannpumpe er rimelig nye . https://vimeo.com/173720848 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
jan1 Posted July 7, 2016 Author Posted July 7, 2016 Vet. Men finner ikke no løst . Lyden er nok litt skarpere enn på video. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Har du sjekket at luftfilterboksen sitter skikkelig? Quote
jan1 Posted July 7, 2016 Author Posted July 7, 2016 Ja jo hadde ut alt da jeg byttet dynamo . Lyden var der før bytte også. Mulig jeg har oversett no😳 Er liksom fra rail eller topp ... Mulig jeg har hengt meg for mye opp i diesel trykk osv. Tar en grundige titt etter løse saker 😀 Takk for tips👍 Quote
lowman Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 sjekk reimstrammeren din du ..eller frihjulet på dynamoen Quote
Recommended Posts