Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Lenge siden jeg har vært innom her nå, men bilen min holder fortsatt koken! :D

Har noen ronal penta felger jeg skulle sette på idag. Foran gikk det forsåvidt greit, men var ikke mange runder jeg hadde på bolten før den ble stram. Har org. hjulbolter som stod med de org. stålfelgene. Bak var det bare såvidt jeg fikk entret bolten, så det turte jeg ikke å kjøre på. Så nå har jeg penta felger foran, og stålfelger bak, hehe :)

Men jeg må vel ha noen som er lengre så de holder bedre og/ eller en annen kon på de? Er det noe jeg får over disk, hos autotrio for eksempel?

Mvh. Martin.

Posted

Hei Martin.

Det sies at Mercedes hjulbolter generelt skal ha 7 gjenger/omdreininger feste.

Hos Autotrio blir de faktisk veldig glade hvis du tar med hjulet/felgen inn i butikken så de får prøve hvilken som er riktig lengde, for det er veldig mange forskjellige boltlengder, selv innenfor samme leverandør. (sjekk at alle felgene dine bruker samme boltlengde!) De har plassert en hel rad av bolter på en hylle ved siden av disken.

Bruker du en bolt som er litt for lang i bakhjulene, tar du knekken på parkbremsene, det er utrolig liten klaring. Foran spiller det liten eller ingen rolle om de er lengre.

Lenge siden jeg har vært innom her nå, men bilen min holder fortsatt koken!

Det er strengt påbudt å fore oss regelmessig med info eller et bilde, innholdet er ikke vesentlig så lenge det er w123!  :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg fant ut av det selv (tror jeg). Fikk satt meg ned å googlet litt etter jeg skrev posten, og dro på biltema å handlet art. nr 333309, med 28mm gjengelengde. Ser ut til å ha funket bra. Dro ut på langtur og kjørte over hardangervidda på torsdag. Legger ved et lite stemningsbilde derfra ;)

bRXBX2x.jpg?1

Posted

Godt å høre at det gikk bra, jeg har Biltema bolter sjøl. Spander et lite lag med polérvoks på dem, de er veldig blanke og fine, men så kommer jo rustflekkene etter hvert...  :?

Fin bil, fine felger, MERE BILDER!

Med vennlig hilsen, Olaf