BørgeZ Posted June 28, 2016 Posted June 28, 2016 Når jeg setter bilen i gir tennes de to røde diodene innerst på skalaen og etter noen sekunder slås systemet av. Har tatt diagnose,men ingen feilkoder. Noen som har tips om hva som gjør dette? Quote
Rudi Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Feil diagnoseapparat?! Tipper på en eller begge ytre bak. Plukk de ut å se på gummien på sensoren. Er den "oppblåst" og svullen er de bare å bytte. Får de ut uten å løfte bilen og uten å ta av fanger Quote
ClasT Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 På min ML byttet jeg totalt 6stk sensorer på to år. Kvaliteten på disse sensorer er rett og slett sinnsykt dårlig. Quote
Rudi Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 På min E er det samme sensorer, bilen var 8 år når sensorer ble byttet første gang. Så er nok kjempedårlige de sensorene. Har måttet bytte noen senere og, nesten alle er byttet iløpet av bilens 11 år på vegen. Quote
MB560 Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Kan som oftest kjenne med finger på sensor mens nokon setter i gir om sensor er defekt. Dei som er iorden kjenner og høyrer ein ein svak pulsering ved kontakt med finger. dersom ein sensor er ødelagt får vil kun dei raude lysa koma på ei lita stund. Ein må kjenne på sensor før det slår seg av automatisk. Quote
lowman Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Kan som oftest kjenne med finger på sensor mens nokon setter i gir om sensor er defekt. Dei som er iorden kjenner og høyrer ein ein svak pulsering ved kontakt med finger. dersom ein sensor er ødelagt får vil kun dei raude lysa koma på ei lita stund. Ein må kjenne på sensor før det slår seg av automatisk. jepss..riktig.Det går faktisk ann og kjenne dette..men en skal liksom vite litt hva en kjenner etter...og er der probleme kommer inn.Jeg hadde problemer med å "forstå" eller "kjenne" hva jeg faktisk kjente etter..helt til jeg forsto hva det var en "kjente" etter.hehe. men en må iallefall kun være SÅVIDT borti sensor..så synes iallefall jeg som om det kjennes ut som om det er litt "håst" overflate...som om det skulle vært bittelitt "lim" på .... Quote
lowman Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 en annen ting er at kvalitetene på sensorene er vel egentlig ikke problemet Det er miljøet dem er utsatt for her i Norge...og som oftest er det kun di som er utsatt for direkte kontakt med sand og dritt og vann..som ryker. når det kommer til w164.,så kan det være en fordel å sjekke koblingspunktet til hele ledningsnette igjennom karrosseriet..og det ligger vel på venstre sia ..nedi bakerste del av hjulbrønn mot bakplata... Ledningsnette kan ha gnissa mellom fanger og bakplate viss det ikke har vert "ruta" riktig. Du bør også sjekke for spor etter vannlekkasje bak der... Det kan også være feil på selve lysdiode brua..varsellysene.. Quote
Recommended Posts