Guest Torbra Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Min Mercedes 2001 modell har fått problemer med "et spjeld" som styrer varm/kald luft ut i kupeen til defroster hhv. til føttene. Når bilen startes kald, hører jeg luften blåse vekslende i mellom defroster og ut i kupeen (psssst-poooh....psssst-poooh osv). Der kommer ikke luft til føttene. Etter ca. et minutt opphører vekslingen. Jeg kan ikke styre luften til føttene (det virker likevel av og til, f.eks. dersom motoren har blitt stoppet og startet igjen). Har hørt om andre med tilsvarende bil som har det samme problemet, og rykter om et stag inne i dashbordet som kan være knekket. Eller kan det være en styreenhet som må byttes. Noen som har erfaring med dette problemet?
Trond Roald Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Min Mercedes 2001 modell har fått problemer med "et spjeld" som styrer varm/kald luft ut i kupeen til defroster hhv. til føttene. Når bilen startes kald, hører jeg luften blåse vekslende i mellom defroster og ut i kupeen (psssst-poooh....psssst-poooh osv). Der kommer ikke luft til føttene. Etter ca. et minutt opphører vekslingen. Jeg kan ikke styre luften til føttene (det virker likevel av og til, f.eks. dersom motoren har blitt stoppet og startet igjen). Har hørt om andre med tilsvarende bil som har det samme problemet, og rykter om et stag inne i dashbordet som kan være knekket. Eller kan det være en styreenhet som må byttes. Noen som har erfaring med dette problemet? hei! du har nok mest sannsynlig feil på en av servomotorene til reguleringen, eller at noen av de stagene går tregt/knekt. du må nok lese av feilkodene,slik at du ikke skifter feil motor/stag. motorene koster rundt 2000kr pr.stk. skiftet nylig 2 motorer samt stag-rep.sett på en sånn bil og det var de bak stereoen som ikke jobbet riktig.det var en 6timers jobb etterpå må de programeres.dette skal være et kjent problem på 203
Guest torbra Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Jeg synest det er mange nesten latterlige gjengående feil med Mercedeser for tiden (bensinmåler, elektroniske feil osv). Burde ikke slike feil være en reklamasjon-/garantisak som produsenten burde dekke, selv om bilen skulle være 10 år gammel ??? Ventilasjon/varmeapparat på en bil skal jo normalt vare levetiden ut uten trøbbel. Fortsetter dette blir det en dønn kjedelig Toyota på meg neste gang.
Stjerneglis Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Burde ikke slike feil være en reklamasjon-/garantisak som produsenten burde dekke, selv om bilen skulle være 10 år gammel ??? Ventilasjon/varmeapparat på en bil skal jo normalt vare levetiden ut uten trøbbel. Fortsetter dette blir det en dønn kjedelig Toyota på meg neste gang. Fordi f.eks ventilasjon/varmeapparatet på en Toyota varer levetiden ut? :lol: Beklager at jeg spør men, i hvilken verden er det du lever?
Guest torbra Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Nei, fordi Toyotaer er enkelt bygget, og har fremdeles mange mekaniske løsninger som varer levetiden ut på bilene. Men dette med Toyota var jo egentlig en spøk, tror nok ikke jeg setter meg bak rattet på en slik Men jeg synest likevel Mercedes som produsent slipper altfor billig unna gjentagende feil.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now