Frank Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Var og hentet sommer felgene til w202 i dag. De var veldig stygge Jeg har sett MBE har en avtale med et firma nedi Østfold, men før jeg plager de lurer jeg på om noen her har fikset gammle felger, og hva erfaring med det er? Evt er det verdt kontra kjøpe nytt? Legger ved noen bilder, alle 4 felgene er like "pene" Noen som kjenner til felg merket?` Jeg syntes felgene er dritkule. 18" er det også. men med nangang... dekk. mønstret er kult, noen som har erfaring med slike dekk?
Alexander Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 ASA er et billigmerke, så det kan hende felgene ikke er rette lenger. Kan hende du kan fikse mye selv på den kanten der med aktiv gnukking med autosol f.eks.
Frank Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 nah, det er rustbobbler i det som skal være krom. begynner jeg fikkle med de vill bare krom forsvinne. Høres ut som tynt tynt papir når jeg klemmer på bobblene nå
Alexander Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Hvis det er rust der er det sannsynligvis ikke noe å reparere på siden dette er billige felger i utgangspunktet. Eventuelt kan du slipe ned og lakkere kanten selv. Da blir det ikke chrome lenger, men du kan i hvertfall få det til å se bedre ut en liten stund.
CHARLIE Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Dette er en ASA´s billig kopi-felg av BBS LeMans. De er kjente for å bli sånn som dine ganske fort, og selges av Sharif. Ofte flasser krommen av, og det ser fælt ut. Men hvis du gjør som Alex sier, så får du hele og pene felger en stund til. Personlig er jeg VELDIG glad i dette designet.... Angående NanKang NS2, så er dette selvsagt et billigmerke. Men det er faktisk noe av det beste du får av billigmerkene. Dessuten er de utrolig runde og fine, noe som er veldig sjelden på billige dekk.
Thomas Madsen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Hva er sånn ca pris på dem ??? Kunne tenkt meg sånne nemlig til 202'n min... bare lakere dem om med en gang til samme farge som bilen min + svart... (grønn + svart mao) Eller sjekker hvor stort krom badet på jobben til kompis av meg faktisk er
Frank Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Dette er en ASA´s billig kopi-felg av BBS LeMans. De er kjente for å bli sånn som dine ganske fort, og selges av Sharif. Ofte flasser krommen av, og det ser fælt ut. Men hvis du gjør som Alex sier, så får du hele og pene felger en stund til. Personlig er jeg VELDIG glad i dette designet.... Angående NanKang NS2, så er dette selvsagt et billigmerke. Men det er faktisk noe av det beste du får av billigmerkene. Dessuten er de utrolig runde og fine, noe som er veldig sjelden på billige dekk. Så det du og Alex mener er at jeg burde kjøre felgene ned til dette firmaet i Østfold, å få de til å reparere felgene. Altså bare få lakert de i en farge?
Thomas Madsen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Tror mer det er snakk om å gjøre jobben selv.... Det koster fort MYE å få dem reparert... Du skaffer fram fint sandpapir, evnt prøver crom polish, og gjør det beste ut av dem... Hvis det er mye hakk og skader kan du hive på f.eks alupaste (noe ala stålplast) og fikse dem selv, så lakere dem i sølv eller lignede farge som du liker...
Frank Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Ok, vel felgene er såpass stygge at å begynne med sandpapir er for tidkrevende. Selv Sandblåse dem ville tatt tid. Hadde jeg hatt et sted å stå, kunne jeg kanskje ha brukt vertøy allá det han som pussa manifoilden sin Takker for innspill alle sammen, følte meg litt i det frekk hjørnet og sendte en mail til Sarpsborg Karosseri og stilte noen spm. Fremtiden vill vise hva som skjer Forresten, hvordan visste du eksakt hva slags dekk det er montert Charlie?
Thomas Madsen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Forresten, hvordan visste du eksakt hva slags dekk det er montert Charlie? Ved å se på bildene
Guest 1049 Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Takker for innspill alle sammen, følte meg litt i det frekk hjørnet og sendte en mail til Sarpsborg Karosseri og stilte noen spm. Hmmm, når noen har snakket om "et firma nedi Østfold" som reparerer felger, så er det nok ikke Sarpsborg Karosseri, men Dekk-sjekk i Askim - her oppe i de mer sentrale deler av fylket Jeg har aldri brukt dem selv, vurderte en gang å la dem pusse bort fortau-skrammer på et sett BBS 17" på mine foreldres forrige Audi A6, men hørte at dette vanligvis blir så dyrt at det må være litt mer verdifulle felger for at det skal lønne seg. Har på den annen side bare hørt positive ting om jobben de gjør. Du kjører dit på 45-50 minutter fra Oslo, enklest å følge E18 mot Sverige til etter at den nye firefeltsveien slutter, ta til venstre inn mot sentrum i rundkjøringen ved Mercedes-forhandleren, og så er det inne på industrifeltet på venstre hånd rett ved siden av Erling Rød og Auto Askim (henholdsvis VW/Audi og Opel). MVH Tore
Olav Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Mulig at de i Askim er flinke også Tore, men firmaet som klubben har samarbeidsavtale med er faktisk Sarpsborg Karosseriverksted her nede i de mere utbygde strøk av fylket. :D
Alexander Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Stemmer det Olav. Her er hjemmesiden deres: http://www.sarpsborg-karosseri.no/
Guest 1049 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 OK, da goofet jeg. Beklager! Da er det sikkert VW/Audi-klubben som har avtale med Askim-firmaet, ettersom jeg mener å ha hørt om dette i en eller annen sammenheng. Heldigvis er det ikke sååå mye lenger å kjøre fra Oslo til Sarpsborg enn til Askim , og granted; det er finere vei. MVH Tore
Frank Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Fikk svar i dag, han ville gjerne ha bilder. de blir sendt i kveld. Blir spennde å høre hva de har å si
Frank Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Flere bilder. De er svære disse felgene, lurer på om de i det hele tatt passer. noen som kan fortelle ut fra disse 2 lappene?
Frank Posted January 5, 2007 Author Posted January 5, 2007 Passer som et uvær disse. Ikke noe problem... kult, jeg la merke til at dekkene var strekt ut på felgen, hvis du skjønner hva jeg mener. og det er 225 et eller annet. Tenkte at dette må være veldig bredt...
TEH Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Er det 225/40-18 dekk på den felgen det står 8x9 på så vil jeg tro det ser ganske "strekt" ut ja... Skal egentlig være 245/35-18 på dem.
Frode Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Og så må du få noen til å balansere felg/dekk skikkelig...!! Loddet skal ikke være ute på kanten..!!...
Thomas Madsen Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Og så må du få noen til å balansere felg/dekk skikkelig...!! Loddet skal ikke være ute på kanten..!!... Det kommer vel ann på hvor ubalansen er vel ???
Frank Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 Tenkte ikke over at loddene er på utsiden engang jeg. Disse felgene kom jo med bilen jeg kjøpte i romjulen. jeg har fått svar fra Særpsborg. Som Alexander sa har man dyre felger er det helt klart butikk i og få de fikset av spesialister. Tydligvis et problem når de er krommet også, går det ikke å sandblåse grom? Var litt synd dette ass, kunne tenkt og lage en bilde serie med før,under og ferdig reparete felger. Siden man kan få disse http://www.megahjul.com/images/stories/felg/thunes/Felg_GSM-167_large.jpg Fra 1869.- og trekke fra 50% på summen avgår nok de avbildede felgene lenger opp med døden til neste sommer
Alexander Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Gi de til meg da, så kan jeg se om det er mulig å få de til å se nogenlunde ut.
Frank Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Gi bort? Ikke før neste år evnt Alexender, i år må jeg prioritere å få reparert 210'en Må kutte ut de "dyre" treffene i år også, blir vel de som er i nærheten her på Østlandet. Forresten helt glemt mandagene i år, neste mandag skal jeg klistre post-it lapp i pannen og ha den der hele dagen, kanskje det hjelper 8)
fanatic124 Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Har et forslag, har gjort det med mine orginale brabusfelger (dog de ikke har det krombelegget på seg) med bra resultat. Kjøp dette settet her: http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=613&zenid=251924b5774b481b5779bb3aeeaf65d3 (her følger det med bruksanvisning, og settet er toppers) eller det som de har på Clas Ohlson. Bare å gå løs med GROVT sandpapir for hånd til du ser at ujevnhetene er borte. så går du over på finere og finere papir for å få vekk stripene. Når du har en tilstrekkelig fin overflate går du over med poleringsrondellen med medium og deretter fin pasta. Etter dette kan du rengjøre felgkanten og evt. gå over med denne spesialklarlakken for bart metall: http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=157 Forresten, jeg synes absolutt klubben burde få i havn en avtale med Gasolin.no om den ikke allerede har det. Dette er en helt knall butikk med masse spesialutstyr, noe som er flott for alle og enhver, spesiellt restaurerere
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now