enurs Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 2011 W212 har hatt det som virker å være elektrisk problem. Alt av varsenllys kommer på i dashboard og forsvinner/ blinker. Bilen virker å leve sitt eget liv. Får start om jeg gløder lenge men nå fikk jeg kjørt den til verksted. Problemet er at bilen slår seg ikke AV selv om jeg tar ut nøkkel! Hva kan jeg gjøre for å få stoppet motor? Vi har tatt ut + polen på batteri uten at det hjelper. Quote
tommern57 Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Gjort noen forandringer i siste? Jeg mener sånn som å skifte ei lyspære eller sånt? Quote
enurs Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 Nei, men det har vært mye rart i det siste. Dette har hendt siste 2 uker: - Bilens venstre luftbelg bak fikk feil og kompressor løftet bilen. Jeg brukte bilen til små kjøring til og fra butikken mens jeg ventet på deler - Bilen begynte etter en uke å vise varsellamper i dashboard, kjørelys, parkbrems, ja egentlig alle lys dukket opp - De siste dager ble bilen vanskelig å starte. Nøkkelløs sluttet å fungere, nødlys fungerte heller ikke. Egentlig ingenting fungerte foruten å kjøre men selv det var litt vanskelig da bilen ikke gikk bra eller giret bra. Jeg parkerte bilen og lot den stå. - auxillary batteri var vist utladda sa verkstedet da jeg tok en prat med de men dette batteri finner jeg ikke. Har sett over alt i bilen (reservehjul, bak på sidene, under dashboard, i motor) - Starta bilen i dag og tok en 10min kjøretur til bilverksted. Kom fram, tok ut nøkkel men bilen ville ikke skru seg av Så der har du alt. Quote
tommern57 Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 En bensin ville jo stoppa om du kopla vekk batteriet, men det vil jo en moderne diesel også siden den har dyser som er avhengig av spenning for å åpne, så da tyder alt på at du har mer enn et batteri. Er det mulig f.eks å ta en tang og klemme på dieselslangen så den stopper? Eller om man tar av plastdekselet på motor, kan man kople av pluggene på dysene? Quote
enurs Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 Vet ikke, er for avansert for meg. Tenkte først en sikkring kunne få bilen til å stoppe. Quote
tommern57 Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Da må det evt være noen andre her som har en ide. Sorry Quote
Megaoctane Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Kunne ikke verkstedet hjelpe siden du var der? Googlet det. Kan være dynamo kortslutning. http://mbworld.org/forums/e-class-w211/476610-engine-wont-turn-off.html Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 kvel den med å putte filler i luftintaket. funker på gamle disler som er slitte og lever på motorolja. ingne luft...ingen tenning heller. Quote
jan1 Posted June 28, 2016 Posted June 28, 2016 har også hørt om dynamo kortslutning ,som gir slike symtomer. på eldre 211 sitter det et batteri under kupefilteret i motorrommet . detter er til bremsesystemet + litt memorygreier. lett å bytte .vet ikke om det er sånn på din. klemme på diesel slang bør gjøre susen ,etterhvert Quote
Eirik Tømmerås Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Er nå bra mye lettere å få stoppet en dieselmotor på tomgang enn da jeg hadde runaway på min og ikke turte å nærme meg bilen Quote
Recommended Posts