Jump to content

Recommended Posts

Posted

På 210 bruker jeg bare å jekke opp bilen, ta den bolten inne ved diffen på nedre bærebru med en jekk under. Det er enklere enn fjærklemmer, i alle fall på biler uten nivåregulering. Da bruker man noen minutter på hver side.

Posted

Har sett at denne metoden er anbefalt, men så var det dette med nivåregulering da.... Det føles litt tryggere med å ta ut fjæra, selv om det tar et kvarter lengre tid.

Så dersom noen har ett sett å anbefale?

Posted

Det er like enkelt på biler med nivåregulering. Akkurat samme måte å gjøre det på. :)

Fjærklemmene passer veldig dårlig bak. Man får ikke dratt sammen fjæren nok til å få den ut.

Posted

Det er like enkelt på biler med nivåregulering. Akkurat samme måte å gjøre det på. :)

Fjærklemmene passer veldig dårlig bak. Man får ikke dratt sammen fjæren nok til å få den ut.

Er helt sant, klemmene er ubrukelige bak.

Posted

De originale klemmene er konstruert litt anderledes enn disse kopiene slik at de funker ypperlig på alle 4 hjørner. Men de koster herroin + en nyre.

Posted

Tja.... da har jeg prøvd uten klemmer.

Det gikk greit å løse inne, og slippe broa ned men fikk ikke all spenning av fjæra da det stoppet i demperen. Og skruene til demperen var rustet til en liten klump.

Ser ut som jeg må til med klemmer for å bytte fjørbufferene :(

Posted

Når jeg har løsna inne og tatt av spennet, tar man tak i broa inne og trekker den ned med ene armen og tar ut fjæra med den andre. Du må trekke sånn at du løfter hjulet

Posted

På 210 bruker jeg bare å jekke opp bilen, ta den bolten inne ved diffen på nedre bærebru med en jekk under. Det er enklere enn fjærklemmer, i alle fall på biler uten nivåregulering. Da bruker man noen minutter på hver side.

Er dette å anbefale fremme også? Har alltid vært livredd for disse fjærene på diesel-mercedeser framme. Har hørt skrekkhistorier og sett videoer sv folk som får de i trynet osv..