slippern Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Kjøpte nye felger, som skulle passe til bilen. Bak gikk alt bra, men framme så gikk ikke felgen på pga støvhetten til hjullageret kom i veien, quickfix var og ta av navkoppen.. men ser jo ikke pent ut!.. Noen løsning her? Quote
tommern57 Posted June 25, 2016 Posted June 25, 2016 Det første jeg ville ha gjort var å spørre de som sa det skulle passe når de solgte det. Quote
slippern Posted June 25, 2016 Author Posted June 25, 2016 Ja, skal ta en telefon på Mandagen til dem, de hadde pasningsgaranti, så er jo enkelt å få sendt de i retur.. I værstefall er det fram med hammeren og banke driten flat.. Quote
KALLEK Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Jeg hadde samme problemet med noen Dotz felger til en 211. Senter koppene var av plast, så jeg filte ned gripe armene til koppen gikk på. Kanskje dette kan vøre en løsning ? Quote
Tor Anton Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Et kjent problem. Mange tøffe felger passer ikke pga.dette. Vet et firma vegrer seg mot å anbefale felger til mb pga.dette. Men en kan modifisere koppene litt da, f.eks justere de litt med en hammer Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
slippern Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 Har også vudert spacer, ET35 på felgene, så ET30 er vell også godkjent? Noen ulemper mtp på slitasje/belasting eller nå? Quote
slippern Posted June 27, 2016 Author Posted June 27, 2016 Pratet med leverandøren idag, de beklaget, og tilbydde ta i retur felgene kostnadsfritt, eller 1000kr i kompensasjon. Blir nok og klaske på et par 5mm spacer framme og bake Quote
Recommended Posts