Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, folks!

Jeg har en 1998 E240 med en CC som er litt av&på. Noen ganger lar den seg ikke sjalte inn..og andre ganger sjalter den seg selv ut og vil ikke inn igjen. Vaklefeil..men som regel med feil.

Noen som har erfaringer med dette?

Jeg mener å ha snappet opp at boksen ligger under dash'en på førersiden/oppå rattstammen. Stemmer dette..og er det en grei sak å få den ut? Lar boksen seg åpne..og er det i så fall mulig å se om det er en leder på printkortet som er svidd av?

Dumt spørsmål kanskje..men kan bilen kjøres om jeg tar ut boksen og ser om det er noe jeg kan gjøre?

Og til sist; noen som har en sånn en som virker og som bare samler støv..?

-B-

Posted

Trur jeg hadde prøvd en ny bremselysbryter først. Sitter oppunder pedalene. En plugg, trykk inn en tapp og vri 90 grader. Ikke uvanlig at dissa ryker etter såpass mange år.

Finnes noen forskjellige utgaver så pass på at du får riktig. Forskjellen sees på pluggens utforming og antall pinner.

Posted

Bremselysa går over en kontakt som er lukka når du trår på pedalen. Cc'n går over en kontakt som er lukka når du ikke trår på pedalen. Det er vel opptil tre dekk på dissa brytera. Og ikke uvanlig at de begynner å kødde litt.

Har selv bytta på den ene min.

Jeg sier ikke at det er bryteren, men det er vel den som flest har hatt problem med i systemet. Aldri hørt om problem med lodding på 210.

Ditt valg  :D