Jump to content

W/S211 2003 modell. Hvor er filter til høytalerne?

Recommended Posts

Posted

Har en Comand med gamle NTG2 og MOST signaler til forsterker bak. Noen som vet om det er delefilter i forsterkeren?

Hvis jeg skal montere en Pioneer spiller i den, trenger jeg eget delefilter til høytalerne?

• 1 month later...
Posted

Har en Comand med gamle NTG2 og MOST signaler til forsterker bak. Noen som vet om det er delefilter i forsterkeren?

Hvis jeg skal montere en Pioneer spiller i den, trenger jeg eget delefilter til høytalerne?

Det er ikke delefilter i forsterkeren, bortsett fra muligens til sub, litt usikker. Om du skal bruke most boks så flater den ut equalizer til alle høyttalerne i bilen. Mtp hovedhøyttalerne i dører så er ikke dette noe problem, for de har kondensator på diskanten. Centerhøyttaler og eventuelle høyttalere i hattehylla (om du har H/K) får problem, ettersom de ikke klarer håndtere, og egentlig ikke skal formidle så mye bass. Anbefaler at du enten kobler ut disse, eller setter på "bass blockers".

Personlig skal jeg drive dørhøyttalerne fra hovedenhet, og kun bruke H/K forsterker til subwoofer. Regner med jeg kobler ut center- og hattehyllehøyttalerne også.

Forøvrig vil jeg absolutt anbefale en tilpasset spiller som f.eks en av disse:

http://www.aliexpress.com/item/Android-5-1-Quad-Core-1024-600-Touch-Screen-Car-DVD-Player-Mercedes-Benz-E-Class/32689891486.html?spm=2114.13010608.0.92.EOPyJp

http://www.aliexpress.com/item/Android-4-4-4-Quad-Core-1024-600-Touch-Screen-Car-DVD-Player-Mercedes-Benz-E/32592971360.html?spm=2114.13010308.0.52.19oS2R

Da får du originalt design, integrert med tekst i speedometer displayet (H/L canbus), navi, DAB+ og sist men ikke minst, ferdig ledningsnett som går helt bak til H/K forsterkeren :)