fanatic124 Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Her vil jeg iløpet av de nærmeste dagene legge ut bilder av min kjære 230E som får en extreme makeover. Utgangspunktet er en nærmest strøken 230E 1989 i røksølv med 173.000 på tellern. Imorgen kommer "widebodykitet" i posten så jeg vil legge ut bilder så snart som mulig En liten liste over hva som gjøres: - Montere nyoverhalt 2,3-8V motor med turbo (og kompressor?), intercooler, Megasquirt II V3 innsprøytning og EDIS4 elektronisk tenning, getrag kasse, forsterket clutch, nye bremser, sperrediff - Strippes ned utvendig og mattslipes + småbulker tas - Front og bakskjermer i glassfiber monteres (orginal look 500E500 foran og breddede 500 bakre hjulbuer) - Småtteri rust i plateskjøter og på kanaler tas - Orginal 500E500 bakfanger og standard W124 frontfanger med ny underdel (modifisert) monteres - Orginale AMG Gen2 sideskjørter monteres - Klarglass foran (m/øyelokk) og LED klarglass bak (sot-rød) monteres - Facelift hele veien - RH Topline 3-split polerte felger (12x18" bak - 9x18" front) - Avantgardegrill er et must - Senket 50/50 med emblemspesialen senkeforinger bak og apex dempere rundt hele. - Forhåpendtligvis noe nytt innvendig etterhvert også, men lommebokji er slank gitt! Er i god gang med bilen og den er snart klar for lakkering, så dette blir litt prosjekttråd! Håper dere liker resultatet! Og fargen....040 sort
Alexander Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Kjør på 040! Dette blir et spennende prosjekt å følge med på fremover.
Thomas Madsen Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Du, start med bilde av postkassa... vil gjerne se den full av deler nemlig
fanatic124 Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Her er noen bilder i verkstedet idag, og endte opp med dette her, litt rusk og rask... Her er jekkfester igjensveiset, oppsparklet og grunnet. Bodyschutz skal legges på imorgen etter bortsliping av ujevn overflate samt matting. Plateskjøter er rengjort og fyllt med karroserikitt. Fjernet litt rust på skjermfestene og grunnet også.... Her ser vi hvordan fronten ser ut dags dato...Nedenfor ser man jo litt av den spesielle fangeren... Her ser vi deler av takluka som er reparert (knekkt løftemekanisme) Og litt fæl sacco til slutt Blir nok duplex potter bak også etterhvert! Mvh Martin
Guest 2271 Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 - Litt usikker på felger men blir mest sansynlig 19" med sort senter-polert kant og 10" i bredden bak hvis det får plass...foreløpig usikker på ET/bredde med de nye skjermene bak... Til info.. så har jeg 11" felg med ET 23 på bak! Og dekk-dimensjon 295-25-20. Dette er med original E500 hjulbuer bak. Dersom du skal ha hjulbuene fra E500 foran også montert bak, blir det ENDA større plass - og anledning til større felg!
FrodeS Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Og fargen....Usikker på om det blir antrasittgrå eller 040 sort Fine farger begge deler. Selv syns jeg (selvsagt) du burde gå for 172 antrasittgrå. Det mangler forresten 2 hull i blokka di
Alexander Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Det mangler forresten 2 hull i blokka di Spør du meg så mangler han halve blokka.
fanatic124 Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Mangler to hull du liksom! Synes det er ålreit å prøve nye ting som folk flest ikke prøver på jeg da 16V'n er jo ikke så langt fra like sprek som 6'ern og lettere, samtidig som den har smidd innmat, en fordel ved trimmingen, ikke at jeg skal kjøre på noe spess med ladetrykk men... Men en 3l 24V eller V8 hadde ikke vært å forakte... Angående farge, antrasittgrå er utrolig pen på 124, samtidig som den er lettere å holde fin (LITT mindre vasking) enn 040 sort. Samtidig er jo også 040 sort smekkert Kanskje skal jeg åpne en poll??
TEH Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Velger du den ene kommer du i all fremtid lure på hvordan det ville ha blitt med den andre. Det er nesten du som må bestemme dette, ikke alle andre. Synes nå jeg da. Uansett så får du en helt værst bil Eneste jeg vil si er at jeg ville ha lakkert skjoldene i samme farge som bilen og ikke i kontrastfargen. Men det er delte meninger om det også Uasett, lykke til
fanatic124 Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Velger du den ene kommer du i all fremtid lure på hvordan det ville ha blitt med den andre. Det er nesten du som må bestemme dette, ikke alle andre. Synes nå jeg da. Uansett så får du en helt værst bil Eneste jeg vil si er at jeg ville ha lakkert skjoldene i samme farge som bilen og ikke i kontrastfargen. Men det er delte meninger om det også Uasett, lykke til Takk takk så mye for tilbakemeldingen trond Ja må ta valget selv, men intressant å se hvilken farge publikum ville valgt! Regner med at bilen burde være klar til landstreffet Hva mener du med "skjoldene" ? Om det er todelt du tenker på så går jeg ikke for det, men for samme farge hele veien! Har komplett faceliftsett, men lurer smått på om jeg skal benytte kromlistene over tak, rundt vinduene og facelift døråpnerene, eller om jeg skal lakkere de gamle listene (grå) i samme farge som resten av bilen. Skal selvsagt ha all kromen på nedre del av bilen
fanatic124 Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Her er fler bilder: Bilder av Eaton universalkompressoren jeg har kjøpt. Denne skal monteres over 16V innsuget. Det flotte med den er brakettene. Her er bilde av intercooleren. Den er universal og passer perfekt foran radiatoren uten at den kommer i veien for panseråpneren
FrodeS Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Mangler to hull du liksom! Synes det er ålreit å prøve nye ting som folk flest ikke prøver på jeg da Absolutt. Tror det kan bli bra, jeg. Hvor mye regner du med å (kunne) hente ut av den? 16V'n er jo ikke så langt fra like sprek som 6'ern og lettere, samtidig som den har smidd innmat, en fordel ved trimmingen, ikke at jeg skal kjøre på noe spess med ladetrykk men... Hehe, det sier du nå, det Samtidig er jo også 040 sort smekkert 040 er dritfint det så lenge det holdes ordentlig i stand. 172 er kanskje litt mer "normal". Kan ikke huske å ha sett noen 500 med 172. På landstreffet pleier jeg være den eneste med den fargen, og på treffet til MBSCA i fjor var det bare én eller to biler til med den. Kanskje skal jeg åpne en poll?? Nei, ikke gjør det, da kommer charlie til å melde seg inn 100 ganger og kuppe hele avstemmingen. Du får si i fra hvis du vil ha en dullion bilder av en ganske standard S124 i antrasittgrå.
Guest 2271 Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Hva mener du med "skjoldene" ? *BILDE* Disse SACCO-PLANKENE med andre ord...
fanatic124 Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Yer! Vil gjerne ha bilder av vogna di i antrasitt Idag kom forresten breddekitet i posten. Hadde selvfølgelig liggi der siden 30. siden posten ikke hadde greid å registrere at pakka hadde kommet til postkontoret, og fant først ut av det da jeg ringte til kundeservice (j**la posten) Skulle egentlig hatt en søt sum med moms på det hele også, men det spurte ikke noen etter i skranken ennå det sto på pakken, hehe Staten tjener nå uansett grovt med penger, litt uviten gavmildhet skader jo ikke I pakka kom følgende: 2x orginal-look 500E500 forskjermer i helt overlegen kvalitet. 2x saccoplank i carbonfiber m/festeskruer og kromlist 2x bakre hjulbuer i knallbra kvalitet + masse klistremerker, kataloger osv osv. Kunne ikke se så mye som en pore eller ujevnhet i gelcoaten, bortsett fra støpekantene som må pusses lett vekk. Var noe lettere enn standard stålskjermene. Her er noen bilder: Selvfølgelig måtte posten (mest sansynlig) klare å knekke litt av gelcoaten under fortollingen...Godt det er glassfiber og enkelt kan sparkles opp igjen! Her prøvemontert, satt tight like a tiger Holder hjulbuen innat for å sjekke passformen, hvilket var perfekt (skal skjæres ut): Og slik skal det bli seende ut bak : Siden skjermene kom med hull for blinklys så lurer jeg på rett og slett å droppe speil med innebygget blinklys....Hva synes dere? Kan bare støpe opp og sparkle hullene før lakkering...
Guest 2271 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Yer! Vil gjerne ha bilder av vogna di i antrasitt Hvem?
Alexander Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Idag kom forresten breddekitet i posten. Hadde selvfølgelig liggi der siden 30. siden posten ikke hadde greid å registrere at pakka hadde kommet til postkontoret, og fant først ut av det da jeg ringte til kundeservice (j**la posten) Dette har jeg opplevd så mange ganger nå at jeg begynner å bli lei! Siden skjermene kom med hull for blinklys så lurer jeg på rett og slett å droppe speil med innebygget blinklys....Hva synes dere? Kan bare støpe opp og sparkle hullene før lakkering... Sparkle igjen hullene og kjør originalspeilene er nå min mening ihvertfall.
fanatic124 Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Tar gjerne hvilke som helst bilder jeg Tenker så som at jeg egentlig vil bevare litt av orginallooken på speilene, og da jeg kom over disse så tenkte jeg at igjensparkling av blinklyshullene i skjermene og liming av disse utenpå orginalspeilene med igjensparkling ville se helt fett ut! http://cgi.ebay.de/Spiegel-mit-Blinkern-Mercedes-190-W201-W124-W-124_W0QQitemZ250069543526QQihZ015QQcategoryZ72740QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Noen som har prøvd disse og har noen innvendinger?
Alexander Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 De har jeg ikke sett før, det kan bli litt stilig.
fanatic124 Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Kjøpte dem allerede jeg! Så også et snasent speilsett fra USA. En oppgradering til $129 med ny speiljusteringsknapp (for begge speil), kablene som trengs, og et elektrisk justerbart og oppvarmet brukt speil på førersiden.
FrodeS Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Siden skjermene kom med hull for blinklys så lurer jeg på rett og slett å droppe speil med innebygget blinklys....Hva synes dere? Kan bare støpe opp og sparkle hullene før lakkering... Støp igjen og sett på speil med blinkere i stedet ! Yer! Vil gjerne ha bilder av vogna di i antrasitt Hvem? Hvem er det som har antrasitt bil her, da? Skal finne en del bilder og sende over, jeg.
Frank O Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Kjøpte dem allerede jeg! Så også et snasent speilsett fra USA. En oppgradering til $129 med ny speiljusteringsknapp (for begge speil), kablene som trengs, og et elektrisk justerbart og oppvarmet brukt speil på førersiden. Har lurt på desse speildeksla med blink sjølv, men eg har ikkje peiling på tysk så eg blei litt usikker om dette var for å sette utenpå dei originale deksla eller om dei erstatter dei originale. Det første alternativet blir uansett helt på bærtur iallefall. Måtte du oppgi om du hadde 124 eller 201? Viss ikkje kan det jo tyde på at det liksom skal passe på begge, eller at selger trur det er samme type speil på 124 og 201. Har du link til det speilsettet fra USA?
bska Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Fortolling, Bare en liten obs Har opplevd noen ganger at tollkravet har kommet på egen faktura en stund etter varene. Hold av pengene !
Thor-Egil Andersen Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Blir kult dette her tror jeg. Har du noen link til der du kjøpte skjermer.
fanatic124 Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Kjøpte dem allerede jeg! Så også et snasent speilsett fra USA. En oppgradering til $129 med ny speiljusteringsknapp (for begge speil), kablene som trengs, og et elektrisk justerbart og oppvarmet brukt speil på førersiden. Har lurt på desse speildeksla med blink sjølv, men eg har ikkje peiling på tysk så eg blei litt usikker om dette var for å sette utenpå dei originale deksla eller om dei erstatter dei originale. Det første alternativet blir uansett helt på bærtur iallefall. Måtte du oppgi om du hadde 124 eller 201? Viss ikkje kan det jo tyde på at det liksom skal passe på begge, eller at selger trur det er samme type speil på 124 og 201. Har du link til det speilsettet fra USA? Hei, speildekslene passer jo 201 og 124, ettersom de har identiske speil....Tror de skal erstatte fremre halvdel av speilet ettersom jeg forstod.... Om ikke det så går de hvertfall over hele speilet, så da er det bare å støpe de fast, sparkle og lakke så ser det helt "clean" ut! @bska - Ja det har jeg også opplevd, men aldri fra posten Fikk uansett regningen "justert av avsender" @Thor-Egil - Ta en titt på http://auctions.yahoo.co.jp. Der finnes mye bra og mye drit Du er lucky om du får noen der til å sende deg så mye som en respons på dine spørsmål..... Var et rent h***ete å få tilsendt kitet, men det gikk til slutt Kommer til å lage former utpå vårparten, så da vil det være lett tilgjengelig!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now