pulver Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Heisann. Jeg har en slik Command spiller i min 2001 E-klasse. Å om ikke skrekkelig lenge slukkes FM nettet. Hva kan jeg gjøre for enklest mulig å få DAB i bilen min uten å må bytte spiller? Er det i det hele tatt mulig? Har sett noen reklamer for en liten enhet som plugges i sigarett tenneren. Hva er det for noe? Mvh Stig. Quote
Tor Anton Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 det er mange typer. f.eks så er det de som sender dab signalene til en fm frekvens. Jeg jobber nå med å få til en avtale med noen som kan levere løsninger til medlemspris. Quote
Frode Sørensen Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 .. Jeg jobber nå med å få til en avtale med noen som kan levere løsninger til medlemspris. Denne hos Bilradiospesialisten (og andre) ser ut til å gjøre en god jobb og er veldig godt intergrert, men den passer nok ikke for W210. Det hadde dog vært interessant å se hva man kan få til av medlemspris på en slik enhet, da den koster litt.. Quote
tommern57 Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Kikka på den. Fint de kjører digitalt helt til bilens egen DA-konverter, men lurer litt på at de da gjør et nummer ut av at den har metallhus for å unngå støy. Quote
rebell Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Har nylig vært i kontakt med B.O. Steen om installering av DAB+ i min Mercedes. Fikk svar tilbake om at det jobbes med saken hos Mercedes i Tyskland - og at det snart vil komme en løsning (skjult) på alle modeller. (Norge er vel et at de få landene i Europa som har funnet på dette) Quote
Terje B Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Hei Dette har jeg brukt noen timer på å finne ut av og har kommet til følgende; den enkleste måten er å kjøpe en antennesplitter(FM/dab) eller henge opp en ekstra antenne. så kjøpe en Smart Dab, denne styres fra en app på tlf, (jeg fant aldri noe løsning hvor en kan styre dab radioen fra rattet. http://www.dinside.no/935386/test-autodab-smart koble den til aux inngangen på Comanden(ikke alle har aux, men det finnes overganger å få kjøpt på e bay) lykke til:) Quote
Christian Sørensen Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Det er nok av muligheter, men det kommer ann på hva du ønsker og betale. http://mdnav.no/web/?product_cat=w211 Quote
Morgan Brorson Dahl Posted September 20, 2016 Posted September 20, 2016 Kikka på den. Fint de kjører digitalt helt til bilens egen DA-konverter, men lurer litt på at de da gjør et nummer ut av at den har metallhus for å unngå støy. In2digi fungerer kun på nyere spillere med Optisk MOST. Ikke D2B som på eldre modeller feks W210 med Comand 2.0! Quote
Arne Henriksen Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Er det noen som har kommet opp med bedre løsninger her for å erstatte Comand 2.0 i 210? Jeg vurderer å bytte ut hele 2U-dåsa da den jo ikke gjør noen nytte for seg lenger...navi har aldri funka for meg, nå også radio'n. Men jeg vil ikke ha noe blått/rød-blinkende jallagreie fra Pioneer... Har i dag en slik i dag men den sklir jo ikke akkurat inn i interiøret den heller da. Anyone? Quote
Recommended Posts