Olav Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 For ikke å spore av Tores kjøpstråd lager jeg en ny en her. De fleste av oss med eldre biler har opplevd dette dillemmaet. Den originale radio/kasettspilleren fyller ikke våre krav, og en moderne glorete bilstereo blir et alvorlig stilbrudd i et klassisk bilinteriør. Becker, som har levert bilunderholdning til Mercedes siden tidenes morgen har nå en løsning på dette. I noe som ved første øyenkast ser ut som den legendariske Mexico-modellen fra 60-tallet finner man en moderne radio med navigasjon, bluetooth handsfree og tilkoblingsmulighet for ipod og andre digitale lydkilder. Vidunderet koster ca 1500 Euro i Tyskland.
Alexander Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Fant den til 12 500 i Norge... Grom radio, men ikke så grom.
Jørn Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Da skulle jeg hatt "rimelig grom" gammal bil,for å kjøpt den der. Men ett utmerket valg,hvis man har ett "smykke" som begynner å dra på årene.
Thomas Madsen Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 I følge ene bladet jeg leste her, så skulle den ligge på 1700 euro også.. Så 12500 nok blir jo da ikke så ille heheh Men for stereo... så skal bilen jaggu være grom også..
Olav Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Med tanke på at dette er et topp kvaliktetsprodukt og at den har både navigasjon, handsfree og tilkobling for digitale musikkspillere synes jeg ikke prisen var ille. Kjøper jeg bil som tidsmessig passer til designet kjøper jeg en tvert. Noen som har en pent brukt pagode å selge rimelig?
Sven Håkon Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Hm, hadde kanskje vært noe for Fried sin fintail som har APS 30 (med phonekit og CD-veksler selvsagt).. Får tipse Steve om denne
500AMM Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Jeg surfa innom German-Car og ser de har en retro Harman/Becker Mexico Retro BE 7942 til salgs; http://german-car.net/teile-und-zubehoer Spenstig pris på denne saken, 2.500 auro! De er høyt priset på eBay også; http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XHarman%2FBecker+Mexico+Retro+BE+7942.TRS0&_nkw=Harman%2FBecker+Mexico+Retro+BE+7942&_sacat=0 -a-
Eirik Tømmerås Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=971 Dette er da en mye hyggeligere pris, men ikke så avansert og heller ikke DAB. Heldigvis er ikke 190´n gamlere enn at cd-platene var kommet under produksjonsårene, men jeg skal ha noe som matcher belysningen i bilen, foreløpig er det bare bilens lyder som nytes
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 DAB er grunnen til at dem er så billige. Må få solgt dem ut før dem kommer med DAB. Det er nesten bedre å kjøpe seg en litt mer moderne man kan gjemme bort i stede for å kjøpe en så dyr spiller. Man får jo moderne DAB til rundt 1500,-, og man kan jo beholde en eldre spiller, og heller gjemme den nye DAB radioen. Kanskje begrenset hvor man kan hjemme dem, men er man litt kreativ, så går det bra. Inni hanskerommet har jeg sett flere har montert disse blant annet.
Olaf Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 ...man kan jo beholde en eldre spiller, og heller gjemme den nye... Helt enig! Men vennlig hilsen, Olaf
Eirik Tømmerås Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 Eller lage seg et vippbart deksel over den nye med 3D tegning av en gammel sak på
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now