Lars U. Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Da har jeg fått tak i en 2012 Mercedes-Benz Viano 163 HK med 4MATIC , som jeg kjøpte i Stuttgart. Denne hadde ikke hengerfeste montert, men har oppgitt maksimalt hengerlast til 2.000 Kg. Ifølge brosjyrer fra nybil kunne man bestille 2.500 kg med en ekstra utstyrskode (QA 4 tror jeg det var) Snakket med Mercedes-Benz verkstedet i Tyskland som kunne fortelle at når jeg monterte hengerfeste med denne utstyrskoden trengte jeg ikke å føre dette inn i vognkortet (hengerlast 2.500kg), dersom jeg hadde med papirer fra Mercedes-Benz . Men de hadde ikke tid å montere denne uken. Med orginalmontert hengerfeste og oppgradert utstyrskode var det bare å kjøre om førerkortet dekket dette. Er det noen her inne som kan bekrefte dette og kan Mercedes-Benz verksteder ettermontere denne utstyrskoden ? Quote
E_S Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Blir man stoppet i utekontroll er det utelukkende det som står i vognkortet de forholder seg til. Man kan komme med en telefonkatalog full av annen dokumentasjon uten at de bryr seg noe om det, alt må inn i vognkortet. Får man et dokument hvor det står at bil med chassisnummer xxxxx godkjennes for 2500 kg tilhenger er det bare å bestille time/drop-in på en trafikkstasjon og få det inn i vognkortet. Quote
Recommended Posts