Alexander Hamre Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Vurderer salg av min AMG grunnet behov for mer praktisk bil (biltralle trekking osv) Bilen har en liten historie å fortelle: Skiltet som sitter på bilen tilhørte en gang i tiden en norsk 220cdi fra 2000. Denne bilen ble vraket i Trondheim i 2007, og de fikk da innvilget karosseribytte. Ved et karosseribytte så må minimum 3 av 4 "hovedkomponenter" fra vraket bil benyttes: motor, girkasse, forstilling og bakstilling (eller aksel). Da denne bilen skulle vises for første gang i Norge, så ble det utført en "kompis-godkjenning". Med det så betyr det at det kun ble benytta motoren fra den opprinnelige 220cdi'en og dytta ned i en original c30 amg. Bilen ble så godkjent med karossribytte, og motor ble flytta over samme kveld som godkjenning ble gjort (ifl eier som fikk bilen bygget om). Bilen har da siden 2007 gått som en 220cdi, frem til jeg kjøpte den.. Jeg kjøpte bilen nå i mai 2016, som et "spontankjøp". Det var en god venn og tidligere kollega som tok denne i bytte med en annen bil. Han hadde den da en kort periode (noe bilforhandlere bruker å ha), før jeg kjøpte den som en ikke godkjent bil. Jeg er av den typen som skal ha ting i orden. Jeg var da i staren av juni innom Statens vegvesen og spurte hva som måtte til. De ønsket da dokumentasjon fra Mercedes på at ombyggingen var gjort i henhold til deres spesifikasjoner. Da jeg stakk innom Mercedes, så viste det seg jo da faktisk at min bil var en original c30 amg. De ordnet da papirer på at ting var i orden, og jeg godkjente bilen som den står, den 07.06.16. Det var da en lang og kjedelig historie for å fortelle litt av historia til bilen. Generelt ellers om bilen så har den kort fortalt "alt av utstyr" (se vedlegg). Utover det, så satt det en ettermontert 2-din fra Clarion når jeg kjøpte den, men har nå satt i en 2-din Android-spiller fra www.avinusa.com Denne har da absolutt alt en kan få; DAB+, bluetooth, dvd, internett, aux, obd2 (bluetooth) mm. Bilen er også justert det som er utover fabrikk, så den skal ifl tidligere eier yte 305hk og 725nm. Om dette er reelt får ny eier vurdere, men den fungerer bra, og lader va 22psi (1.5 bar) Går billig. Målt forbruk av tidligere eier fra Asker - Geilo - Asker: 0,47 L/mil Bilens generelle stand: - Hjulbuer har begynt å boble og ruste så vidt. Dette må taes tak i for å bevare bilen. - Taklukemotor fungerer, men dreva har nok glidd over eller noe, for luke er ørelite skreiv og går hverken i tilt eller bakover. Kun nedover i taket. - Brukbare vinterdekk på 17", piggfritt - Brukbare sommerdekk på originale 17" amg-felger - Trenger polering av lakk for å få bort vaskeriper, samt at endestuss trenger en shine - Skinnbehandling på interiør (helt og pent, men trenger vedlikehold) Bilen leveres eu-godkjent da delen som var feil på pkk er kjøpt inn og står for tur til å skiftes. Pris: Veeeeeeldig usikker på pris. Fornutige bud ønskes. Km-stand: 216.000 Seriøse henvendelser gjøres på tlf (400 46 296) Valdres Quote
Alexander Hamre Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Eu-kontroll (del kjøpt, og blir snart godkjent): Papirer fra Mercedes (Daimler): Quote
Alexander Hamre Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Bilder av bilen: Her med vinterfelg Quote
Recommended Posts