Guest Mr.SQ Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Hei, Jeg sitter å venter på en 300TE 4matic som jeg har anskaffet. Denne skal bygges til en demobil for mitt firma, som driver med import av bilstereo. Jeg har derfor behov for å gi bilen et elegant showpreg. Når jeg kikker på nettet etter senkesett. Ser jeg at på flere av settene står det at dem ikke er til 4 matic, andre står det ikke noe på. Er det noe problem forbundet med å senke en 4matic? mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Drivakselene foran går "gjennom" fjæra..Er mulig å få dem lavere, men om man må ty til "bosch-senking" eller om det finnes egne fjærer vet jeg ikke. Ringe autotrio i oslo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Takk for svar. Når du sier "bosch-senking", hva mener du. Min kunnskap om bil begrenser seg i stor grad til lydutstyret man puter inn ser du. mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Sikkert det samme som AEG-senking. Bruke vinkelsliper og ta av en runde av fjæra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 he he, ja er ikke bestandig hodet fungerer. Tenker gjerne litt mer avansert enn hva som blir ment. Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Trikset er at du må ta av like mye både nede og oppe på fjæra slik at drivakslene har plass til å gå igjennom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 hmm, skjønner. Ingen som vet om det er mulig å finne senkesett til 4matic? Må kanskje ty til vikelsliperen da, føler det blir litt jalla. Noen som vet hva biltilsynet eventuelt ville sagt til slikt? mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Må kanskje ty til vikelsliperen da' date=' føler det blir litt jalla. Noen som vet hva biltilsynet eventuelt ville sagt til slikt?[/quote'] Det er selvsagt ikke godkjent. Har dessverre aldri hørt om senkesett til 4-matic 124. Du kan prøve å ringe Onkel Toms Garasje. Kanskje han vet om noe: 91303030 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Alternativet er å få trøkt inn så mye bilstereo at den blir naturlig senket.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Alternativet er å få trøkt inn så mye bilstereo at den blir naturlig senket.... He he, men med nivåregulering blir vel dette litt vrient. Bilen skal inneholde et svært enkelt , men svært vellydende oppsett for dem som er over råneperioden sin. Så den enorme vekten blir det ikke, bortsett fra strømfosryningen da. Var litt irriterende dette her, hadde jeg vist dette hadde jeg muligens valgt en ordinær TE, men må vel finne på noe lurt. mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Har du hørt med forhandler? Hva med de berømte putene? Har det noe å si i forhold til drivakselen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Ja det blir vrient, tåler ihvertfall 200-300kg baki min uten å at det gjør noe så det blir mye utstyr.... Men da kan du jo skrue den ned endel og bytte puter vel så får du ihvertfall en cm eller 2, men senkesett er jo det beste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Det irriterende er at hvis han kapper fjerene så må han av med de fjerene og sette på noen orginale når han skal inn til Eu annen hvert år. Må nå være noen som har produsert senkesett til 4 matic, mener å ha sett senkete 4 matic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C230 kompressor Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Hei' date=' Jeg sitter å venter på en 300TE 4matic som jeg har anskaffet. Denne skal bygges til en demobil for mitt firma, som driver med import av bilstereo. Jeg har derfor behov for å gi bilen et elegant showpreg. Når jeg kikker på nettet etter senkesett. Ser jeg at på flere av settene står det at dem ikke er til 4 matic, andre står det ikke noe på. Er det noe problem forbundet med å senke en 4matic? mvh Glenn[/quote'] BRABUS hadde senkesett før til 4 matic, men det har nå gåttut av produksjon og de er tomme på lager. runeautostern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Det er jo typisk, når jeg finner ut om noen som har/hadde, så er det selvsagt gått ut av produksjon og lageret er tomt mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Tja.. hvis jeg var deg.. og veldig gjerne ville senke 4matic lovlig.. og settene ikke er å oppdrive hverken på http://www.ebay.de eller andre liknende steder.. så ville jeg skaffet meg oversikt over noen av de største bil-skrot parkene i Tyskland og så starte å ringe rundt. Hvis du er høflig og PRESISERER hvorfor og hvor viktig det er for deg å få disse fjærene så får du som regel god hjelp.. men hvis de da har eller finner fjærene til deg så skal du ikke se bort fra at du må betale en bra høy pris for de. Ellers så kan du jo undersøke med ordinære bruktbil-selgere som har bra med utvalg. Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Du kan jo høre med Knut på Nøtterøy Bil. Han har solgt en masse med 4Matic og jeg mener å huske at det var noen av dem som var senka. Kontaktinfo ved å klikke på en av bilene her: http://www.finn.no/finn/car/used/result;pdc=1114449805696?orgId=1797026041 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Du kan jo høre med Knut på Nøtterøy Bil. Han har solgt en masse med 4Matic og jeg mener å huske at det var noen av dem som var senka.Og hvis han priser senkesettet som bilene sine kommer det på vel 10.000,- (er nesten umulig å få tak i - alle er oppkjøpt av russisk mafia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Men har du prøvd å skru ned høydejusteringa slik at bilen hviler litt mer på fjærene, vil tro en MB som er kjørt litt, vil senke seg ihvertfall et par cm ved å regulere ned høydejusteringa.......Har den høydejustering både fremme og bak?Hva med å bytte puter til ener puter i tilegg så har du 3 -4 cm kjapt, bare juster ned høydejusteringa etterhvert .......... eller er jeg helt på tur nå..... På min feks så trenger jeg ikke å sette på ener pute bak for der tar jeg å finjusterer høyden slik at den er lik som fremme bare ved å skru ned høydejusteringa, det går når det er snakk om 1 cm eller 2..... vil tro at ved å gå fra 4 er pute til 1 og justere ned maks på høydejusteringa så vil en kanskje få 3 -4 cm totalt....... verdt å prøve hvis en ikke klarer å skaffe senkesett...... Ta kontak med de som selger tuning på nettet slik som powerzone og slike ting de kan kanskje hjelpe deg.... Lykke til.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.SQ Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Men har du prøvd å skru ned høydejusteringa slik at bilen hviler litt mer på fjærene' date=' vil tro en MB som er kjørt litt, vil senke seg ihvertfall et par cm ved å regulere ned høydejusteringa.......Har den høydejustering både fremme og bak?Hva med å bytte puter til ener puter i tilegg så har du 3 -4 cm kjapt, bare juster ned høydejusteringa etterhvert .......... eller er jeg helt på tur nå..... På min feks så trenger jeg ikke å sette på ener pute bak for der tar jeg å finjusterer høyden slik at den er lik som fremme bare ved å skru ned høydejusteringa, det går når det er snakk om 1 cm eller 2..... vil tro at ved å gå fra 4 er pute til 1 og justere ned maks på høydejusteringa så vil en kanskje få 3 -4 cm totalt....... verdt å prøve hvis en ikke klarer å skaffe senkesett...... Ta kontak med de som selger tuning på nettet slik som powerzone og slike ting de kan kanskje hjelpe deg.... Lykke til.... [/quote'] Takk for svar. Har vel egentlig kommet til konklusjonen at det er slik jeg må gjøre det. Ser ut til å være umulig å skaffe senkesett til 4matic. Spørs da hvor lenge jeg kommer til å beholde bilen. Litt synd å selge den før jeg har fått den og. Særlig nå som den er byttet skjermer, fjernet det lille som var av rust, og lakket opp i originallakk. Bilen ser nesten ny ut utvendig. Jeg vet forresten ikke om det er nivåjustering forran på en 88modell 300TE 4matic. Noen som vet? Vi får se etter jeg har forsøkt ditt råd. Takk igjen!! mvh Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Er vel bare nivåregulering bak på S124.. Stort sett bare SL (R129) og 190E 2.3/2.5-16 som har nivåregulering på alle 4 fra den tida (også citroen da) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Har den høydejustering både fremme og bak? Er ingen grunn til å ha nivåregulering fremme da vekta der er konstant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Er ingen grunn til å ha nivåregulering fremme da vekta der er konstant. Det er greit men har du høyderegulering både fremme og bak så er det en knapp inni bilen som hever/senker bilen alt ettersom hva sjåføren ønsker.... En 88 4-matic mener jeg ikke har dette både fremme og bak men jeg vet ikke sikkert om dette kunne fås som ekstrautstyr på den tiden, har aldri sett en men det finnes sikkert.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Det er greit men har du høyderegulering både fremme og bak så er det en knapp inni bilen som hever/senker bilen alt ettersom hva sjåføren ønsker.... Trodde dette bare var standard på amerikanske biler i ghettoen i USA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Se på denne: http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=5425 litt lengre nede er det bilde av knappen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts