kenneth_lh3 Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Hei Har da en 300td som har gått 370 xxx km. forrige eier sa det var blitt byttet toppakning og glødeplugger. Når jeg kjøpte den kom det veldig mye luft i dieselen å gikk uvjent. Byttet nå alle O ringer på pumpe å alle gjennomsiktige slanger, dette fikset luft problemet. Men den fortsetter og gå ujevnt. Også byttet 1 dyse jeg trodde drypte litt, som kanskje hjalp litt. Kjørte den i ca 3t med bare dieselforbruk når jeg hentet den Når den har stått over natta starter den med en gange å går helt fint i noen minutter til den da begynner å gå ujevnt ut av det blå. Neste er feilsøkning på verksted om jeg ikke får noen flere tips her Video Quote
FrodeS Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Merkelig opplegg. Fyll ekspansjonstanken helt full, og la den stå og gå med lokket av. Se om det kommer bobler i tanken. Jeg mistenker at det er noe gåent med topp eller toppakning, som gjør at den ikke komprimerer riktig på en av sylindrene. Da vil det typisk være greit når den er kald, men så blir det problemer når den blir varmere, og metall utvider seg eller trekker seg sammen. Quote
E_S Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Glødepluggene er aktive et drøyt minutt etter man starter motoren når den er kald, så at den går jevnt rett etter kaldstart er ganske normalt. Hadde et lignende problem på en gammel Geländewagen jeg hadde, der var det dårlig kompresjon på en sylinder. Det kan skyldes både defekt toppakning/topp og andre ting. Sjekk videoen her: Quote
Recommended Posts