Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en E220cdi 2001 mod som jeg har vært plaget med at batteriet tappes for strøm over natten.  Kjøpte nytt biltema batteri og bosch dynamo for 2 måneder siden men har ikke hjulpet noe.  Har også skiftet hovedjordingskabel fra motoren.    Har prøvd å trekke ut diesel varmer, setemoduler, cd spiller, alt av interiør belysning, koffortlås, sentral låse pumpa, abs pumpa og etc.  Måler strøm tapet med multimeter til 00,2 til 00,5 på minus kabelen med bilen i hvilemodus.  Da er multimeteret stilt inn på 10 amper.  Det er vel et ganske lite strøm tap på et nytt 100 ampers batteri.  Men enda,  når jeg forlater bilen på kvelden å kommer tilbake dagen etter på er den tom for strøm.  jeg har også prøvd å trekke ut alle sikringene men resultatet er enda samme. 

Så er det noen som har noe fornuftig svar på dette ? 

Posted

Jeg har hatt det samme på min MB vito w638 2002 mod i over 3 år. Fant ikke ut av det,så jeg monterte hovedstrømsbryter. (Byttet starter/batteri tok ut alle sikringene/koblet ut låsene,byttet speedometer med et som virket osv) Mulige feilkilder kan være. : Gåen kupelyspære( ta ut alle pærene over natta eller sikring ). : En rød ledning som går til starteren. (Eller selve starteren som Lader ut i chassiset),jeg får støt innimellom (ikke statisk lol).: Speedometer kan forårsake stort spenningstap. :Motorbytte og feilkobblinger :hengerkontakt. :vær helt sikker på at du har funnet alle sikringene( panser/under airbag på passasjer side /Ved batteriet/under speedometeret: Sentral Dørlåsene kan være en stor sannsynlighet. Hos meg trakk heller ingen av sikringene mye og forbruket på batteriet var også normalt. Eneste som hjalp var å bryte minusen. Så hvis noen har noen tips blir jeg glad for det.