Jump to content

Recommended Posts

Posted

Alle nyere dieselmotorer er nå selvluftene hvis tanken går tør ikke sant?

Tenkte kjøre den tom for å se hvor langt jeg kan kjøre på reservetanken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Iflg alle tall og indikasjoner, skulle den vært tom for lengst, men jeg kjørte fortsatt 78 km etter at tank + bil ikonet lyste, og jeg gikk tom 1 sek etter at jeg parkerte igjen  :lol:

Oppstart fra tom tank, var ikke mer en 2-3 sek på startern, så da funker det  :)

Posted

Jasså? Merkelig at jeg kunne kjøre 78 km etter den hadde nådd null da, må ha ligget noe gammel diesel gjemt oppunder hjulbuene

Posted

Jasså? Merkelig at jeg kunne kjøre 78 km etter den hadde nådd null da, må ha ligget noe gammel diesel gjemt oppunder hjulbuene

Det stemmer vel ganske greit med det som er i rør og filteret. Ca 4dl tenker jeg.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Var dette jeg ville teste, hvor mye lenger jeg kunne kjøre før den faktisk var tom etter at displayet sier så. Først begynner reservetanken å lyse med pumpe i displayet, den kan du bypase ved et klikk opp på komputeren, men når den havner på nederste streken viser den både pumpe og bil, da er det ikke lenger mulig å se range verdien.