Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nettopp kjøpt en 2008-modell e320cdi 4-matic. Nydelig bil, men må bytte katalysator. Noen som vet hvordan jeg finner brukte? Så først ut som det lå mange på finndel.no, men det viste seg at ingen av dem var riktige. Hvordan finner man delenummer og riktige betegnelser, og hvilke utenlandske nettsteder er best? Må innrømme at jeg er litt fersk på dette, men jeg pleier å finne ut av ting når jeg setter i gang...

Posted

Jeg trur du skal forklare litt mer. Ikke det at jeg er noe dieselmann, men her er det mange "høl i lufta".

-Siden du sier 08 320, så går jeg ut ifra at vi snakker V6?

-Du sier du er litt fersk, så hvorfor skal du bytte cat?

-Hvordan fant du ut at det var feilen?

-Er du sikker på at vi ikke snakke partikkelfilter?

-Er det evt foretatt renselsesprosess på dette?

Ikke ment som noe gale her, men dess mer du forteller, dess lettere er det å gi gode råd som er økonomiske.

Jeg har vel egentlig ikke hørt om å skifte cat på en sånn, så vidt jeg husker, så det skurrer litt i øra her.  :D

Minner også om at dersom du skal handle sånne deler, sparer du fort inn medlemskapet her med rabattene vi får.

Posted

Ja, det er en sekser. Det er strengt tatt ikke jeg som skal bytte den. Men jeg satte den inn på verksted for å bytte partikkelfilter, og da de var i ferd med å gjøre jobben oppdaget de at katalysatoren var gåen (forrige eier har fjernet innmaten eller noe slikt). De anbefalte meg å få tak i en brukt for å spare penger, og det er status nå. Rensing og slikt tar de seg av. Har forresten greid å finne ut at delenummer er 211 490 0681, men ennå ikke greid å oppdrive noen brukte...