Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Trenger eksperthjelp. Har Idag en bluethoot enhet montert i midtkonsollen som jeg bare kan bruke når jeg skal prate i tlf. Men jeg vil jo så veldig gjerne spille musikk fra Spotify O.l. Er det noen måte å løse dette på trådløst? Har iPod tilkobling i hanskerom men synes det er så tungvint. Noen kloke hoder som har tips? Har sett enheter på ebay, men er litt skeptisk til kinavare. Er det ingen særriøse aktører som har laget et bra system til dette?

Posted

Jeg bruker en Viseeo Tune2Air som er plugget inn i iPod-kitet i hanskerommet - dette er en bluetooth-mottaker som gjør det mulig å streame musikk fra telefonen uten å plugge den inn.

Funker fint nok, men har et par drawbacks;

- Ved aktivering av AUX ("iPod") ber den tydeligvis bare om musikk fra telefonen, som i mitt tilfelle (iPhone) åpner iTunes som default. Ved bruk av Spotify ender jeg med å måtte kjempe mot iTunes og må gjerne trykke play på Spotify flere ganger før den endelig skjønner hva jeg vil

- Den husker kun siste BT-tilkobling, så dersom noen andre koblet seg på sist gang må du aktivt gå inn i BT-menyen og koble deg opp. Brukte du den sist, kobles den på automatisk.

- Volum styres både av telefon og bil, altså ikke som om den er plugget direkte inn (hvor kun bil styrer volum). Dersom lyden er satt lavt på telefonen kan det fort bli en overraskelse når du bytter til radio eller CD..

Bortsett fra dette fungerer den finfint, og koster ikke stort. Du trenger ikke å lage noe Wifi, og mister heller ikke tilkoblingen til BT-telefoni (begge deler er aktive samtidig). Skifte av sang og eventuelt album gjøres som ved tilkoblet iPod.