Olaf Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Jeg var og hentet noen billige W123-deler ifjor høst, og fikk med 'på kjøpet' en gammel garasjejekk. Den har bare blitt liggende, inntil jeg nylig omsider tok meg tid til å se over den. Da jeg hentet den fikk jeg vite at den hadde en lekkasje, men hydraulikktetninger er jo stort sett greie å få tak i. Det viste seg at jekken ikke var en jekk, men en japansk girkasseløfter! Jeg vasket fram en plate med produsent, type og serienummer, og lette på nett etter Banzai Jidosha Co.Ltd. Jeg fant ut at de hadde byttet navn i 1975 til Banzai Ltd., så dette var altså en veteranjekk, minst 41 år gammel! Jeg tok kontakt på epost, og spurte om de hadde arkivert noen delelister med evt. mål på pakningene. Jeg fikk tilsendt deleliste samme dag, med en superhøflig melding om at de selvfølgelig kunne skaffe alle deler omgående! Jeg fant en brosjyre på nett, og ser at samme girkasseløfter er i produksjon fortsatt! Ikke dårlig, kvalitet lønner seg, jeg tror nok produksjonsutstyret er nedbetalt snart! Min versjon HUJ-800A mangler riktignok den tiltbare kurven på toppen, jeg har bare en svingplate, men ellers er den lik den på bildet. Så hvis noen trenger bistand med å løfte på plass sin girkasse på 800kg... Med vennlig hilsen, Olaf Quote
steglan Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Denne var tøff! gøy med gamle ordentlige ting Legg ut bilde av saken Quote
tommern57 Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Denne var tøff! gøy med gamle ordentlige ting Legg ut bilde av saken Hmmm... Gearkasser er tunge ting. Spesielt auto. Lurer på hva sikkerhetsavdelingen syns om verktøy med navnet Banzai? Quote
Olaf Posted June 1, 2016 Author Posted June 1, 2016 Lurer på hva sikkerhetsavdelingen syns om verktøy med navnet Banzai? Haha, jeg kom til å tenke på noen gamle s/h krigsfilmer med kamikazepiloter som skriker BANZAI! og styrter ned i alierte skip! Bilder av restaureringen kommer etterhvert. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts