Jump to content

MB Viano Grand Edition 3,0 CDI eller Ambiente 4MATIC 2011 - 2014 - W639

Recommended Posts

Posted

Jeg vurderer å kjøpe en Viano Grand Edition V6 CDI  eller 4 MATIC - 2011 - 2014 - W639

Er det noen svakheter man må ta høyde for ?

Er meste sugen på en Viano "Grand Edition" med V6 diesel og bakhjulsdrift  fordi denne kommer med luftfjæring (bak)  som standard og er originalt senket med 19" hjul

En 4 MATIC kommer med 4 syl og 2,2 liter og er fin om vinteren de gangen man trenger dette.

Det er fordeler og ulemper med begge.

V6'er er bedre til langkjøring på feks Autobahn.

4 MATIC er litt høy, er det noen som har erfaring med å senke denne ?

Ser at H&R har senkesett med med 40 mm senk, Det hjelper litt på 4 MATIC.

• 2 weeks later...
Posted

Er det noen som vet om det er noen forskjell på en Viano Ambiente og en Avantgarde ?

Det eneste jeg kan se er at treverket på Grad edition er "silkematt" mens på andre er det mer "glossy"

og at Grand edition har mer standardutstyr som feks 19" hjul,

men med likt utstyr er det vel bare kosmetiske endringer på støtfangeren ?

Er det noen her på forumet som vet noe om dette ?

Jeg tenkte å dra ned til Tyskland til uken og jakte på en Viano, men det er jo ikke lett fordi de selges før de får lagt dem ut på nettet.

Posted

Viano er fin i Obsidiansort  metallic , men denne var kanskje litt høyt priset og litt lang kjørelengde.

Avantgarde er forløperen til Grand Edition, men iflg tyske forhandlere er det ikke noen forskjell på "Ambiente", "Avantgarde" og "Grand Edition"

kun utsyrsnivået som er med i standardleveransen, men du kan bestille en "Ambiente" utgave og stuffe den opp til med samme utstyrsnivå.

Jeg drar ned til Tyskland i morgen og skal i løpet av neste uke se på en eller flere biler .

Tror jeg helst vil kjøpe hos tyske Mercedes-Benz forhandlere , fordi de tilbyr "Junge Sterne" Garanti på 2 år.

Det dekker normalt sett motor og drivverk om bilen ikke er kjørt over 120.000 km.

Det ligger mange biler ute , men de er spredt over hele Tyskland, slik at jeg må velge et området og lete etter.

Posted

Får glasstak på alle utgaver (soltak)  et heve skyvetak over førerdelen og et stort dobbelt over passasjerdelen som all kan åpnes

Posted

Jeg følger lite med på dissa bila, men mener jeg har lest noe om sånt tak. Kan hende det er modellforskjeller her som du sier.

edit: MAGIC SKY CONTROL er vistnok navnet mb bruker på dette.