Lars U. Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Jeg vurderer å kjøpe en Viano Grand Edition V6 CDI eller 4 MATIC - 2011 - 2014 - W639 Er det noen svakheter man må ta høyde for ? Er meste sugen på en Viano "Grand Edition" med V6 diesel og bakhjulsdrift fordi denne kommer med luftfjæring (bak) som standard og er originalt senket med 19" hjul En 4 MATIC kommer med 4 syl og 2,2 liter og er fin om vinteren de gangen man trenger dette. Det er fordeler og ulemper med begge. V6'er er bedre til langkjøring på feks Autobahn. 4 MATIC er litt høy, er det noen som har erfaring med å senke denne ? Ser at H&R har senkesett med med 40 mm senk, Det hjelper litt på 4 MATIC. Quote
Lars U. Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Er det noen som vet om det er noen forskjell på en Viano Ambiente og en Avantgarde ? Det eneste jeg kan se er at treverket på Grad edition er "silkematt" mens på andre er det mer "glossy" og at Grand edition har mer standardutstyr som feks 19" hjul, men med likt utstyr er det vel bare kosmetiske endringer på støtfangeren ? Er det noen her på forumet som vet noe om dette ? Jeg tenkte å dra ned til Tyskland til uken og jakte på en Viano, men det er jo ikke lett fordi de selges før de får lagt dem ut på nettet. Quote
Sven Håkon Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Aner ikke om det er noe slikt du er ute etter (eller om prisen er konkurransedyktig), men denne her så ganske bra ut: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=78843&view=unread&sid=36de5360764372a14b0bf9c5a4e831aa#unread Quote
Lars U. Posted June 9, 2016 Author Posted June 9, 2016 Viano er fin i Obsidiansort metallic , men denne var kanskje litt høyt priset og litt lang kjørelengde. Avantgarde er forløperen til Grand Edition, men iflg tyske forhandlere er det ikke noen forskjell på "Ambiente", "Avantgarde" og "Grand Edition" kun utsyrsnivået som er med i standardleveransen, men du kan bestille en "Ambiente" utgave og stuffe den opp til med samme utstyrsnivå. Jeg drar ned til Tyskland i morgen og skal i løpet av neste uke se på en eller flere biler . Tror jeg helst vil kjøpe hos tyske Mercedes-Benz forhandlere , fordi de tilbyr "Junge Sterne" Garanti på 2 år. Det dekker normalt sett motor og drivverk om bilen ikke er kjørt over 120.000 km. Det ligger mange biler ute , men de er spredt over hele Tyskland, slik at jeg må velge et området og lete etter. Quote
tommern57 Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Er det Grand edition som har regulerbart glasstak? Quote
Lars U. Posted June 9, 2016 Author Posted June 9, 2016 Får glasstak på alle utgaver (soltak) et heve skyvetak over førerdelen og et stort dobbelt over passasjerdelen som all kan åpnes Quote
tommern57 Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Men du får vel sånt stort panoramatak som du kan regulere mørkheten i glasset. Samma som du kan få på SL Quote
Lars U. Posted June 10, 2016 Author Posted June 10, 2016 Tror ikke det på w639 den utgående modellen, men kanskje på den nye som kom fra 2014 Quote
tommern57 Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Jeg følger lite med på dissa bila, men mener jeg har lest noe om sånt tak. Kan hende det er modellforskjeller her som du sier. edit: MAGIC SKY CONTROL er vistnok navnet mb bruker på dette. Quote
Recommended Posts