alfton Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Prøver her og få noen ideer på hva som kan være galt med min merchedes C200 1998 model (W202) (bensin) Sliter med at den tøve mellom 5-8 ganger (litt random) at når jeg starter, så stopper den like etterpå. Men dette er kun en gang det skjer, neste gang jeg vrir om tenninga starte den helt fint igjen. Jeg har brukt en metode for og slippe at den skal stoppe rett etter start, det er og vri om tenninga slik man gjør på en diesel (vente på glødin), hvis bugen da ville oppstå stopp rett etter start, da skjer det ingenting, akkurat som at tenninga ikke slår inn i det hele tatt. Opplevde 4-5 ganger i vinter da antispin slo inn at motor på en måte gikk inn i en nødmodus, mista all kraft, motoren kveltes hvis jeg lot den stå på tomgang. Men etter en avslåing av motor og start igjen rett etterpå, funka motor helt fint igjen. Hvis jeg ikke gjorde dette, så tok det omtrent 10-13 min før motor gikk fint igjen etter at nødmodus slo inn. (prøvde på landeveien) Bytta luftmengdemåleren fordi alle sa at det var den som var gåen, men problemet er der fortsatt. Tørr ikke enn gang prøve og bytte lamdasensorene, da jeg leser at det er helt andre symtomer hvis disse er deffekte. (tennplugger, olje, filter er nettopp byttet) Bilen fungere ellers veldig bra, den virker ikke dauv og går helt fint. Er kun dette stop rett etter start som er veldig plagsomt. Er det noen andre som har opplevd dette på denne modelen? eventuelt har noe ideer på hva som kan være galt her? Quote
bulk 74 Posted August 3, 2016 Posted August 3, 2016 har du funnet feilen ? sliter med det samme men den vil aldri starte, kun starter og stopper igjen med en gang. diesel bil min da Quote
Recommended Posts