Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei dere!

Jeg har en 2004 W211 og parkeringssensorene er dårlige og må bytte. Pris i Norge for en ny 1200 kr, i DK kan jeg få brukte for 650DKK mens på e-bay kan jeg finne disse fra Kina til 60-100 kr stk. Det virker jo nesten for godt til å være sant.

For det første: Er disse "gode nok"? Eller er det lureri?

For det andre: om de er gode nok er det 2 forskjellige typer. Hvilken type må jeg ha til min bil? Er de samme foran og bak eller er det at en type er foran og en annen type er bak?

Her er linken jeg har funnet på e-bay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xparking+sensor+w211.TRS0&_nkw=parking+sensor+w211&_sacat=0

Jeg setter stor pris på dere kunnskapsrike til å hjelpe meg litt videre her. BOS bil skulle ha 9200 kr for å bytte bak..... Det er jo helt latterlig...

Hørte vel også noe om at det er bare en sensor som skal feile for at hele systemet skal feile ut? Stemmer det? Eller må alt byttes?

Takker igjen for all hjelp!

Posted

http://www.ebay.com/itm/New-Parking-Distance-PDC-Sensor-for-Mercedes-Benz-W203-W209-W210-W211-W220-W163-/321692971824?hash=item4ae6653330:g:~KsAAOSw1DtXLYdu&vxp=mtr

Denne typen skal du ha siden bilen din er pre-facelift. Samme sensor foran og bak. Hele systemet slukkes da det er feil på en sensor. Jeg har selv bestilt et par sensorer til min bil i 200,- klassen fra ebay, funker fint de. Pleier selv å kjøpe fra "EU" location istedetfor kina. Føler det er litt mindre feilvare da.

Posted

Prøv Mekonomen, ca. 670 pr. stk. Akkurat byttet på min, funker perfekt. Veldig dårlig erfaring med ebay, kobler ut etter liten tid. Deretter er det av og på. Veldig enkelt å bytte selv.