mubkap Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hei. Jeg får opp feilkode 2632-8 med følgende beskjed "Check system 'Charge pressure control'. Charge pressure is too high. Når jeg trykker meg videre inn på feilen får jeg opp et bilde jeg ikke forstår. Bilde som viser måling av km (?). Mulig jeg er paranoid nå og føler at motoren vibrerer mer enn hva den bør gjøre? Vet ikke hva som er normalt, akkurat kjøpt den. Min første diesel bil. Kjørt 160.000 alle servicer fulgt. Ny termostat. Noen som kan hjelpe meg? Quote
MB JON Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Ladetrykksfeil,(ladetrykksregulator) slange til vakum, eller i verste fall turbo feil. Quote
mubkap Posted May 28, 2016 Author Posted May 28, 2016 Takk skal du ha. Hvor finner jeg denne slangen og er det mulig å bytte den selv? Hvis det er turboen, kan jeg kjøpe brukt? Quote
Rudi Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hvorfor leste du ut feilkode i utgangspunktet? Apparatet sier at dette var når bilen hadde kmstand på 59.000km og tydeligvis skjedd en gang. Første bud ved diagnoser er å slette koder, kjøre og lese ut igjen. Quote
mubkap Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 Måtte vite hvilken parkeringssensor som var ødelagt, og scannet like godt hele bilen. Har slettet og testet igjen. Feilen kommer tilbake igjen. Quote
Rudi Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Med den km readingen som ligger på feilen virker det som at det apparatet ikke klarer slette feilen? Den sier first og last på samme km så tyder på en ikke-aktiv feilkode. Kjenner ikke apparatet der, men tror nok en avlesning og sletting med STAR hadde vært greit å gjøre. Quote
mubkap Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 Okay, kan høre med noen som har riktig utstyr. Takk for hjelpen! Quote
Recommended Posts